ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מנסים למצוא פתרון

צרפת תפעל מול לבנון להזזת אוהלי חיזבאללה משטח ישראל

שר החוץ אלי כהן נפגש עם שרת החוץ של צרפת. התערבות של צרפת מול לבנון ומול חיזבאללה תסייע במניעת עימות צבאי. בספטמבר הקרוב נדרשת החלטה של מועצת הנגידים של סבא"א שתעצור את תוכנית הגרעין האיראנית. לצרפת יכול להיות תפקיד חשוב בהרחבת מעגל השלום והנורמליזציה וחיזוק הסכמי השלום הקיימים

צרפת תפעל מול לבנון להזזת אוהלי חיזבאללה משטח ישראל
שר החוץ אלי כהן צילום: מתוך פייסבוק

שר החוץ אלי כהן נפגש היום עם שרת החוץ של צרפת קתרין קולונה. השניים שוחחו על סוגיות של ביטחון אזורי, בראשן, הניסיון לפתור את המתיחות מול ארגון הטרור חיזבאללה בגבול הצפון המאבק בתוכנית הגרעין האיראנית.

השרים דנו גם בהרחבת הסכמי אברהם וחיזוק הקשרים עם מדינות השלום. שר החוץ אלי כהן עדכן את שרת החוץ הצרפתיה בצעדים שנוקטת ישראל במטרה לחזק את הביטחון, לשמור על הרגיעה בזירה הפלסטינית ולפעול כנגד ארגוני הטרור. שר החוץ אלי כהן הודה לשרת החוץ על מחויבותה של צרפת להילחם באנטישמיות ולהגן על הקהילה היהודית במדינה.

שר החוץ אלי כהן אמר אחרי הפגישה: "הפרובוקציה של ארגון הטרור חיזבאללה בגבול הלבנון יכולה להתדרדר לכדי עימות צבאי. ביקשתי מידידתי, שרת החוץ קולונה, להפעיל את ההשפעה של צרפת בלבנון על מנת לסייע לפתור את המתיחות בצורה יעילה ומהירה. המאבק באיום האיראני מחייב את הקהילה הבינ"ל כולה לפעול כבר עכשיו. מפגש מועצת הנגידים של סבא"א בספטמבר הוא הבמה הנכונה לפעול נגד ההפרות האיראניות בתחום הגרעין".

עוד אמר השר: "היחסים הדיפלומטיים והביטחוניים בין ישראל לצרפת בעלי חשיבות עצומה לשתי המדינות וליציבות האזורית. צרפת היא בת ברית אסטרטגית של מדינת ישראל אשר יכולה לשחק תפקיד מרכזי בהרחבת הסכמי אברהם וצירוף מדינות נוספות באפריקה ובמז"ת למעגל השלום".

 

אלי כהן צרפת לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד