כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ראש סוכנות הביון חשף

פוטין חתם הסכם עם וגנר "כדי להציל את עורו"

ראש הביון הבריטי, אמר כי הבוס של וגנר יבגני פריגוז'ין אכן חתם הסכם עם פוטין לסיום התקדמותו למוסקבה במהלך המרד. והוא אכן התקבל בברכה בקרמלין לפגוש את פוטין מספר ימים לאחר מכן  

פוטין חתם הסכם עם וגנר "כדי להציל את עורו"
יבגני פריגוז'ין צילום: באדיבות המצלם

ראש ה-Mi6 הביון הבריטי, אמר בנאום נדיר בפראג כי ראש וגנר יבגני פריגוז'ין אכן חתם הסכם עם פוטין לסיום התקדמותו למוסקבה במהלך המלחמה, במרד הכושל ב-24 ביוני. והוא נפגש עם פוטין חמישה ימים לאחר מכן.

ראש ה-Mi6, הביע תמיהה מסוימת על ההתנהלות סביב הקרמלין במהלך אותו סוף שבוע, והמהירות שבה דברים השתנו.

"אם אתה מסתכל על ההתנהגות של פוטין באותו יום", אמר ראש הביון ריצ'רד מור, "פריגוז'ין התחיל כבוגד בארוחת הבוקר, הוא קיבל חנינה בארוחת הערב ולאחר מכן כמה ימים לאחר מכן, הוא הוזמן לשתות תה".

מור גם נתן אינדיקציה נדירה למצבו הבריאותי ולמקום הימצאו של פריגוז'ין עצמו, שההודעות האודיו האופייניות והתכופות שפורסמו בטלגרם פסקו לאחרונה. לשאלת CNN אם פריגוז'ין "חי ובריא", השיב מור שמנהיג וגנר עדיין חי.

"הוא באמת לא נלחם נגד פריגוז'ין", אמר מור. "הוא חתם הסכם כדי להציל את עורו, תוך שימוש במנהיג בלארוס", אמר, בהתייחסו להתערבותו של נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו שביצע את ההסכם.

ואכן אמש מנהיג קבוצת שכירי החרב וגנר יבגני פריגוז'ין, הופיע בפני חייליו בבלארוס והעביר להם את המסר, כי שליחותם באוקראינה הסתיימה והם לא ימשיכו להילחם שם עוד. פריגוז'ין טען, כי מה שקורה באוקראינה זו בושה גדולה לרוסיה והאשים בכך את שר ההגנה שוויגו והרמטכ"ל גרסימוב.

המנהיג קרא לפקודיו להיערך ל"מסע חדש" באפריקה אשר ככל הנראה תהווה משכנה החדש של הקבוצה בעתיד הקרוב. יצוין, כי זו פעם ראשונה בה מופיע פריגוז'ין בפומבי מאז סיום המרד שפתח בו לפני כחודש, וכפי הנראה הוא החליט להשתמש לפחות לעת עתה בהצעתו של נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו שהואיל לארח את המנהיג וחייליו כחלק מהסכם ביטול המרד שתיווך בו.

מלחמת אוקראינה רוסיה בריטניה כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד