כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
נלקח לתוך טנדר

מה באמת קרה לחייל האמריקאי שנמלט לצפון קוריאה

בארה"ב מנסים להבין מדוע חייל אמריקאי שהיה אמור לטוס לארה"ב מדרום קוריאה, נכנס לצפון קוריאה ונעלם שם. בניגוד לרוב האזור המבוצר בכבדות, לקו הגבול בפועל בין צפון ודרום קוריאה אין מחסום פיזי

מה באמת קרה לחייל האמריקאי שנמלט לצפון קוריאה
אזרחים בצפון קוריאה צילום: משה שי, פלאש 90

יום אחד בלבד לפני שחצה לקוריאה הצפונית, טוראי טראוויס קינג שלח הודעה למפקדים הצבאיים שלו בארצות הברית כדי להודיע ​​להם שהגיע לנמל התעופה אינצ'און בסיאול - דרום קוריאה והתכונן לעלות על מטוס חזרה לארה"ב.

קינג, חייל זוטר מכוחות ארה"ב בקוריאה, התמודד עם האשמות תקיפה בדרום קוריאה והיה אמור להיות מודח מהצבא האמריקני עם שובו לפורט בליס, טקסס.

אבל בזמן שהוא עבר במכס, הוא לא עלה למטוס כמתוכנן ביום שני האחרון, כך אמרו גורמים אמריקאים ל-CNN. מלוויו לא יכלו ללוות אותו עד השער כדי לוודא שעלה. במקום זאת, ביום שלישי, הוא הזמין סיור עם חברה פרטית שמבצעת סיורים באזור הביטחון המשותף בתוך האזור המפורז, המפריד בין צפון ודרום קוריאה.

בעוד תיירים התעסקו בצילום תמונות, קינג רץ ללא הסבר מעבר לשטח של צפון קוריאה, עד ראייה באותו סיור ופקידים אמריקאים שמכירים את המקרה אמרו ל-CNN, כי בניגוד לרוב האזור המבוצר בכבדות, לקו הגבול בפועל בין צפון ודרום קוריאה אין מחסום פיזי.

קינג ניסה בתחילה להיכנס לאולם צפון קוריאני באזור הביטחון המשותף, כך אמר אחד הגורמים האמריקאים. אבל הדלת הקדמית הייתה נעולה - אז הוא רץ לחלק האחורי של הבניין, ואז הוא נלקח לתוך טנדר והורחק משם על ידי שומרים צפון קוריאנים, אמר הפקיד.

"תפוס אותו" חייל בצד הדרום קוריאני צעק, כך לפי עדת הראייה, שרה לסלי. אבל זה היה מאוחר מידי. רק מאוחר יותר ביום שלישי, כשקינג לא הגיע לפורט בליס, הצבא האמריקאי הבין לראשונה שהוא נעדר. פקידי ההגירה של דרום קוריאה אישרו כי קינג מעולם לא עלה על המטוס.

אמו של טראוויס קינג, אמרה לכלי תקשורת מחוץ לביתה בוויסקונסין: "אני רק רוצה את הבן שלי בחזרה. תחזירו את הבן שלי הביתה. תחזירו את הבן שלי הביתה ותתפללו שהוא יחזור". אחיו של קינג אומר שהמשפחה מבקשת פרטיות.

גורמים רשמיים בארה"ב מנסים כעת להבין מה שעשוי להניע את קינג, אזרח ארה"ב, לעבור בכוונה לאחת המדינות העוינות ביותר עלי אדמות. ביום רביעי, הבית הלבן אמר שהוא עדיין בודק כדי לקבוע היכן בדיוק נמצא קינג ומה מצבו.

"אנחנו עדיין אוספים פרטים, זה עדיין מוקדם מאוד", אמרה מזכירת העיתונות קארין ז'אן-פייר. "הממשל פעל וימשיך לפעול באופן אקטיבי כדי להבטיח את שלומו ואת החזרתו של טוראי קינג אלינו ולמשפחתו", אמרה.

היא אמרה שהממשל עובד עם ממשלת דרום קוריאה, יחד עם שוודיה, בנושא. שבדיה בדרך כלל מייצגת את האינטרסים של ארה"ב בצפון קוריאה מכיוון שלארה"ב וצפון קוריאה אין קשרים דיפלומטיים.

צבא ארה"ב ניסה לפנות ישירות לממשלת צפון קוריאה כדי לפתור את הבעיה, אמרו גורמים רשמיים, אך הם עדיין לא קיבלו כל תגובה. ארה"ב מאמינה שהוא עדיין במעצר צפון קוריאה אך אין להם פרטים על שלומו או אם הוא בחיים.

 

צפון קוריאה ארה''ב דרום קוריאה שוודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד