י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
משבר האקלים

שיאי חום נשברו בארה"ב: שריפות ענק באירופה

בארצות הברית ובאירופה סובלים מגלי חום יוצאי דופן, בעוד שהודו סובלת מהצפות שהגיעו באופן חריג לטאג' מאהל, ביוון, צוותי הכיבוי מתמודדים עם שריפות יער רבות מאז יום שני, כולל אחת שהובילה לפינוי של 1,200 ילדים ממחנה קיץ

שיאי חום נשברו בארה"ב: שריפות ענק באירופה
שריפה ביו"ש צילום: פלאש 90

גל החום שפוקד את חצי הכדור הצפוני ממשיך לייצר אירועי אקלים קיצוניים ונזקים נרחבים במדינות רבות. בזמן שבו נשברים שיאי החום בארצות הברית ובאירופה, הודו מתמודדת עם הצפות שהגיעו לטאג' מאהל. על פי דיווח ב-CNN, מי שטפונות שמקורם בנהר יאמונה הגיעו עד לקירותיו של המבנה המפורסם וחסמו את הגישה אליו באופן חלקי.

מומחים במדינה טוענים שהגעה של מי שיטפונות לטאג' מאהל הם דבר נדיר, למרות שבאזור מתקיימות מדי שנה הצפות שהולכות ומחמירות בעקבות משבר האקלים.

גל חום כבד פקד גם את מדינות דרום אירופה, ביום החם ביותר שנרשם אי פעם. באיטליה נרשם עומס חום של 46 מעלות, בספרד 44 מעלות. בתי החולים באיטליה דיווחו על זינוק באשפוזי החירום. בספרד כילתה שריפה 20 בתים, אך הלחות שעלתה עם רדת החשיכה סייעה לצוותי הכיבוי להשתלט על
הלהבות.

ביוון, צוותי הכיבוי מתמודדים עם שריפות יער רבות מאז יום שני, כולל אחת שהובילה לפינוי של 1,200 ילדים ממחנה קיץ. הדליקה המשמעותית ביותר היא במחוז דרוונוצ'וריה שמצפון לאתונה, שם עשן השריפות נצפה מהלוויין. מוקדי אש נוספים נמצאים בעיירה לוטרקי ובקוואראס שמדרום לבירה אתונה. "הדאגה המרכזית שלנו היא להגן על חיי אדם", אמר דובר שירותי הכבאות, יאניס ארטופיוס.

סין, לפי הנתונים הזמניים, שברה את שיא החום שלה עם 52.2 מעלות שנמדדו במחוז שינג'יאנג ביום ראשון, בעוד שבחופה המזרחי אלפי תושבים נעקרו מבתיהם בשל נזקי סופת הטייפון טלים שהביאה עמה גשמים עזים. הסופה מתקדמת כעת לעבר וייטנאם, ו-30 אלף תושבים שנמצאים במסלולה של הסופה עברו למקומות בטוחים יותר.

שריפות סין יוון ארה''ב אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד