כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לא כצעקתה

המפקד מגלה: "אין לנו חייל מילואים אחד שסירב לבוא"

"כל אחד מגיע עם המטען שלו, שם אותו בצד ומתחיל להתאמן". כך אומר מפקד חטיבת גולני אל"מ יאיר פלאי • על הקריאות להפסקת התנדבות למילואים אמר: "האמירות שלי ברורות וחדשות. יותר משזה יפגע בנו ברמה הביטחונית, זה מפלג"

חיילי גולני בכותל. אילוסטרציה
חיילי גולני בכותל. אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

מפקד חטיבת גולני, אל"מ יאיר פלאי, העניק ראיון לכתב הצבאי של 'כאן חדשות' איתי בלומנטל והתייחס להתמודדות החטיבה עם המחאה והקריאות להפסקת ההתנדבות למילואים, במקביל למתיחות בצפון.

לדבריו, "אין אף חייל בגולני שסירב להגיע למילואים בגלל המחאה" והוסיף כי "המצב טוב בחטיבות הסדירות והמצב טוב במילואים. כל אחד מגיע עם המטען שלו, שם אותו בצד ומתחיל להתאמן. זה צבא העם ואם אנחנו רוצים להישאר בארץ הזאת כדאי שנגיע לפה כשקוראים לנו".

פלאי סיפר על התרגיל החטיבתי שנערך בזמן קיום הריאיון ואמר: "יש פה מאות אנשי מילואים. כל מי שקראנו לו הגיע. אין חייל בגולני שלא מגיע בגלל דעות אישיות או איך שתקרא לזה".

על אנשי חיל האוויר שהודיעו שיפסיקו להתנדב למילואים אמר פלאי כי "המפקדים בחיל האוויר מטפלים באנשיהם ויודעים מה לדרוש. אני מעריך את הטייסים ואת חיל האוויר, כל יום וכל לילה. אחים שלנו בדם. אני לא המפקד שלהם מה שאני חושב, האמירות שלי ברורות וחדשות. יותר משזה יפגע בנו ברמה הביטחונית, זה מפלג".

על המתיחות בגבול הצפון אמר אל"מ פלאי ל'כאן': "אנחנו כן מרגישים ההתחממות בצפון וגם במוקמות אחרים סביבנו. העסק לא רגוע ולכן אנחנו מוכנים כל הזמן אנחנו לא יכולים להוציא את העיניים מהמשקפת אפילו לא לרגע אני יודע אני צריך להיות מוכן".

 

חטיבת גולני סרבנות מילואים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד