כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הממשלה תאשר היום את הפשרה בחוק הגיור

לאחר שהושגה הסכמה בין השר בנט לשרה לבני, הממשלה צפויה להצביע ולאשר היום את הצעת המחליטים בחוק הגיור ובכך למנוע את העברתו של החוק המקורי • לפי הסיכום, שנחשף לראשונה בבחדרי חרדים, כל גיור יותנה באישור הרבנים הראשיים, ולא יוכרו גיורי הרפורמים • בהצעה תומכים כל מפלגות הקואליציה • הרבנים הראשיים - עדיין מתנגדים

יאושר? שטרן ושלח, פלאש90
יאושר? שטרן ושלח, פלאש90

הממשלה צפויה לאשר הבוקר (א) את הצעת המחליטים לחוק הגיור לאחר הסכמה בין ראשי הקואליציה.

כזכור ביום חמישי נחשף ב'בחדרי חרדים' הסיכום בין ראשי מפלגות הקואליציה, בעקבותיו הגישו שר הדתות נפתלי בנט ושרת המשפטים ציפי לבני למזכירות הממשלה הצעת מחליטים לחוק הגיור, לצורך אישורה בממשלה היום (א), בתמיכת ח"כ אלעזר שטרן.

בהצעה תומכים כל סיעות הקואליציה כולל מפלגת 'הבית היהודי', שהתנגדה לחוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן. ההצעה גובשה כפשרה פוליטית בין מפלגת 'הבית היהודי' לשותפות הקואליציה. בכך מעמדה של הרבנות הראשית ומעמדם של הרבנים הראשיים יפגע פחות, ולא יוכרו גיורי רפורמים כפי שהיה מתאפשר בהצעת החוק הקיצונית.

ההצעה משאירה את ההחלטה בידי הרב הראשי - לאשר או לפסול את הגיור שיערכו בתי הדין המיוחדים לגיור.

למפלגות החרדיות מפריעה העובדה שיקומו עוד בתי דין חדשים, אבל בסופו של דבר, הגיורים לא יצאו לפועל ללא אישור של הרב הראשי. עם זאת הרבנים הראשיים חוששים שבג"צ יחייב אותם לאשר את הגיורים בסיטונאות.

חוק הגיור המקורי של שטרן, מפקיע את הסמכות של הרב הראשי להחליט מי יגויר. שטרן מבקש לתת כוח לכל רב מקומי שיוכל להקים בית דין לגיור במקומו.

"לא אסכים לפוליטיקה על חשבון המתגיירים, הרבנות הראשית ומערך הגיור הממשלתי", אמר בנט בזמן הגשת ההצעה למזכירות הממשלה ביום חמישי. "הגשתי לממשלה הצעת מחליטים לממשלה מאוזנת ונכונה, במקום חוק הגיור הקיצוני – שיפגע במתגיירים – שעומד בפני הכנסת ושעבר בסיוע חברי הכנסת הערבים".

לדבריו, "סוגיית המתגיירים היא כבדת משקל. אחריותנו היא לתת לאחינו המתגיירים יד, לתת להם לעבור את התהליך בדרך מחבקת ותומכת וגם מתוך קיום ההלכה במלואה, מתוך אהבה וקירוב וגם מתוך כללי המסורת היהודית הקיימים מקום המדינה".

יצויין שהרבנים הראשיים לישראל מתנגדים בנחרצות גם להצעת המחליטים שתבוא היום להצבעה בישיבת הממשלה. הרבנים הציגו את התנגדותם בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר.
שטרן גיור בנט הצעת מחליטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד