כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"למען יבנה וחכמיה"

ביטאון 'דגל': "לחשב מסלול מחדש בתמיכה ברפורמה המשפטית"

בביטאון 'דגל התורה' קראו לחשב מסלול מחדש סביב התמיכה ברפורמה. במאמר מערכת הובאה עמדה מפתיעה הקוראת לוותר אפילו על פסקת התגברות מצומצמת לחוק הגיוס, אם ניתן להביא פתרון אחר. זאת בניגוד לדברי גפני לפיהם הבהיר לנתניהו כי הוא דורש פסקת התגברות רחבה

ביטאון 'דגל': "לחשב מסלול מחדש בתמיכה ברפורמה המשפטית"
כסאות השופטים בבית המשפט העליון צילום: Yossi Zamir/POOL

ביטאון 'דגל התורה', יתד נאמן קורא הבוקר (חמישי) במאמר המערכת למפלגות החרדיות לחשב מסלול מחדש בתמיכתן ברפורמה המשפטית. 

במאמר תחת הכותרת "למען יבנה וחכמיה" נכתב: "מכיוון שבית המשפט אינו מתנהל על פי חוקי תורת משה ואינו יונק את סמכותו מכוח התורה, הרי שגם אם יתוקנו כל התיקונים של המבקשים לתקן את המעוות, אין לנו כיהודים שומרי תורה עניין במקום זה".

עוד נכתב: "לאחר תיקון עילת הסבירות עלינו לחשב מסלול מחדש ולשאול את עצמנו האם בכל מחיר? הן הו דבר שאיננו בעלי ענין ישיר בו, האם צריכים אנו לשאת בנטל תוצאות המלחמה הזו?".

במאמר הובהר: "אומנם פסקת ההתגברות נחוצה לצורך שמירת מעמדם של בני הישיבות ולמען מניעת פגיעה בכל קודשי ישראל, שמירה שלא ניתן לוותר עליה בשום דרך ובשום אופן - ובפרט כאשר ניתנה לדרישה זו התחייבות בהסכם הקואליציוני".

ובהמשך נכתב: "אך אם יש דרך אחרת להשיג את העיקרון והמטרה הזו, האם נכון כיון לכוון את חיצי הרעל שבאוויר לכיוון ליבם הטהור של בני הישיבות?".

מדובר בעמדה מפתיעה וחדשה הנשמעת מכין דגל התורה בייחוד סביב הנוגע לפסקת ההתגברות.

נזכיר כי לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בריאיון ל'וול סטריט ג'ורנל' כי פסקת ההתגברות ירדה מהפרק הבהיר יו"ר דגל התורה משה גפני לנתניהו בישיבת ראשי הקואליציה כי הוא דורש לעמוד על מה שנקבע בהסכמים הקואליציוניים ולחוקק פסקת התגברות כוללת.

כעת בעיתון מבהירים כי ניתן לוותר אף על פסקת התגברות מצומצמת על חוק הגיוס בלבד במידה ויהיה ניתן להביא פתרון אחר.

 

דגל התורה הרפורמה המשפטית פסקת ההתגברות משה גפני יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד