כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
קרב יצרי וצמוד על ראשות העיר

רחובות: אגו"י רצה בנפרד; כיצד תנהג 'דגל'?

לא שקט בבירת השפלה: באגודת ישראל מקווים לשחזר את ההישג מהבחירות האחרונות והודיעו גם הפעם על ריצה עצמאית | חילופי גברי ברשימת 'דגל התורה' - שטרם ברור האם תרוץ בנפרד או שתחבור גם הפעם לרשימה אחרת

רחובות: אגו"י רצה בנפרד; כיצד תנהג 'דגל'?
קמפיין בחירות ברחובות צילום: באדיבות המצלם

מערכת הבחירות בעיר רחובות מתניעה בקצב גבוה עם קרב יצרי וצמוד על ראשות העיר בכיכובם של 4 מועמדים מרכזיים: ראש העיר המכהן רחמים מלול, וחברי המועצה זוהר בלום, מתן דיל ויניב מרקוביץ. הציבור החרדי בעיר שעשוי בקונסטלציה סבירה להיות הגורם שיכריע את הבחירות טרם העניק תמיכה למי מהמתמודדים ונראה שההחלטה בענין תיפול בישורת האחרונה ממש.

העובדה כי קיים ריבוי מועמדים הנחשבים חזקים יחסית במירוץ לראשות העיר, מהווה תפנית קיצונית למערכת הבחירות הקודמת, אז התמודד מלול בלבד לראשות העיר. קרב פרסונאלי לא היה אז, והפעם הקלחת צמודה מתמיד. בהקשר החרדי, מלול הוא בעצמו עם רקע וחיבור חזק למגזר החרדי, ונהנה מיחסי אמון ותיקים לצד הכרת הטוב מקהילות רבות. זוהר בלום מקיים קשרים עמוקים ומצוינים במגזר המוקיר את כהונתו באגף החינוך שהתאפיינה בהוגנות נדירה ובעשייה נרחבת לטובת ילדי רחובות החרדים, ויניב מרקוביץ' הינו סגן ראש עיר חרוץ ופופולרי. מתן דיל, מועמד דתי צעיר, נחשב גם למועמד עם סיכויים מסוימים להגיע לסיבוב השני. כך שבמקביל לסאגת הרכבת הרשימות ואפשרויות האיחוד, הסיעות החרדיות יצטרכו לתמרן בזהירות בסבך הפוליטי שנוצר סביב שאלת ראשות העיר.

בזירת הרשימות למועצה נראה כי גם הפעם בירת השפלה צפויה לספק לנו דרמה לא קטנה. לפני הרשימה החברתית-חסידית ברחובות בראשות יו"ר אגודת ישראל פנחס הומינר כבר הודיעה כי תרוץ בנפרד, כשהיעד הוא שחזור ההצלחה הגדולה של הפעם הקודמת.

כזכור, בבחירות 2018 רשם  הומינר הצלחה מסחררת כאשר הוא רץ לראשונה באופן עצמאי, וחרף ההערכות הסקפטיות המוקדמות הוא גרף קרוב ל-2500 קולות המהווים מנדט וחצי. כעת נערך הומינר לקרב נוסף והוא משוכנע שגם הקרב הנוכחי יסתיים בהצלחה – אפילו גדולה יותר מזו של הפעם הקודמת.

קמפיין חוצות מטעמו של הומינר רץ בעיר כבר מספר שבועות, ובימים האחרונים עלה קמפיין גם מטעמה של מפלגת ש"ס.

השאלה הגדולה היא בנוגע למפלגת 'דגל התורה' שחברה בבחירות האחרונות לש"ס. לפי שעה לא ברור האם שיתוף הפעולה בין המפלגות יחזור על עצמו, כששאלה זו צפויה להיות מושפעת גם מחילופי הגברי בסניף דגל המקומי, כאשר עו"ד אפי בן גד מחליף את שלמה מונטג.

יצוין כי למרות הריצה העצמאית של אגו"י גם בבחירות הנוכחיות, גורמים בעיר שעדיין מנסים להחזיר לחיים שיתופי פעולה מהעבר לא נתקלים בדלת סגורה אצל הומינר. לדברי גורם פוליטי בעיר עמו שוחחנו, העמדה של אגודת ישראל לא שוללת חיבור כזה בתנאי שהחיבור יביא לידי ביטוי את כוחה האלקטורלי כפי שהשתקף בפעם הקודמת.

"באגודת ישראל אומרים כי הכוח הציבורי שלהם מגובה כיום במספרים מוחלטים, שמאפשרים להם לעשות זאת שוב, ומי שרוצה להצטרף אליהם על בסיס הנתונים הללו יכול בשמחה", כך לדברי הגורם.

רחובות אגודת ישראל דגל התורה רחמים מלול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד