א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הרבנים נחרדו

מזעזע: ילדים חרדים גדלים בביתו של גוי ואוכלים על שולחנו

מקרה מחריד ומזעזע הגיע באחרונה לשולחנם של הרבנים שנחרדו והקימו קול זעקה • אברך תלמיד חכם ירא ושלם נאלץ להתגרש לאחר שאשתו דרשה זאת בתוקף – וכעת ילדיו מתגוררים לחליפין בבית הגוי עמו התחתנה רח"ל • הרבנים שנכנסו לתמונה גילו: זה רק עניין של כסף כדי להציל את הילדים

מזעזע: ילדים חרדים גדלים בביתו של גוי ואוכלים על שולחנו
ר' ישעיה אוראס צילום: מתוך הסרטון

מזעזע בכל קנה מידה: ארבעה ילדים חרדיים נקלעו בתקופה האחרונה למצב בלתי אפשרי. הוריהם התגרשו לאחר שמשהו התערער בעולמה הפנימי של האם והיא לא הסכימה להמשיך ולחיות עם בעל שומר תורה ומצוות.
זמן קצר לאחר מכן התחתנה האם בשנית עם גוי, רח"ל, ועברה להתגורר בביתו, כשהיא דורשת לקבל משמורת מלאה על הילדים ולגדלם כגויים לכל דבר רח"ל.

להצלת ארבעת הילדים הקליקו כאן>>

האב חסר כל, אין לו אפשרות לנהל מאבק משפטי יקר, ומיוצג על ידי עורכת דין שבעצמה אינה שומרת תורה ומצוות, אך מסייעת לו מטעם הסניגוריה הציבורית. בפועל, הילדים מבלים חלק ניכר מזמנם בביתו של הגוי, אוכלים על שולחנו, ונחשפים לאורח חיים המנוגדים באופן קיצוני לתורה ויהדות רח"ל.



לו זו בלבד, אלא שהאם ציידה את הילדים בסמארטפונים בלי שום סינון מינימלי, כדי שיוכלו להיות בקשר עימה, וכדי לגרום להם 'לפתוח עיניים' ולהרחיק אותם ככל האפשר מדרך התורה ומהצוות.

בעקבות כך יצאו שני רבנים המכירים את המקרה מקרוב, הגאון רבי משה דוד לנדא שליט"א, מראשי ישיבת 'נתיבות חכמה', והגאון רבי ישעיה ארואס שליט"א, רבה של קהילת 'תפארת ישראל' בירושלים, ששניהם פנו, כל אחד בדרכו שלו, וביקשו את עזרת הציבור למקרה החמור הזה.

הגרמ"ד לנדא מעיד כי הוא מכיר את המקרה מקרוב, ורק לאחר שהתבררו לו הפרטים המלאים התגייס לעזרת המשפחה. הרב קורא מעומק ליבו במכתב הנרגש שהוציא כי "מצב כזה נחשב כפקוח נפש!!! וכנפסק בשו"ע שעל חשש שמד מחללים את השבת!!"

גם הרב ארואס שליט"א העיד כי הוא מכיר את המקרה מקרוב ממש, ובשל כך פונה גם הוא לציבור ומבקש לעזור ולסייע לאב המתמודד עם הסכנה הרוחנית הנוראה האורבת לפתחם של ילדיו.

יודגש כי מבחינה חוקית זכאי האב להגן על חינוך ילדיו ולחייב את האם לאפשר להם לשמור תורה ומצוות בהתאם לחינוך אליו הם רגילים מאז ומתמיד, אבל כדי להגן על זכויותיו החוקיות זקוק האב לייצוג משפטי הגון.
ועל כך כותב הגרמ"ד לנדא שליט"א במכתבו: "הענין כמובן דינו כפיקוח נפש לכל ענין כנפסק בשו"ע ס' שו', ובהדחה מאמונה, חמור מאיבוד חיים עצמן".

הרב שליט"א מחדד נקודה נוספת: התברר שאפשר לרצות את האם על ידי סכום כספי, כדי שתסיר את ידיה מהילדים ותאפשר לאביהם לגדלם כרצונו בלי שום התערבות שלה עד שיהיו בני 18!

"ובכן אחינו בית ישראל בוזו כסף בוזו זהב, מי לא יחלץ חושים להצלת הילדים לבל יאבדו חלילה לאבינו שבשמים. ומצוה זו כוללת בחובה הרבה הרבה מצוות ואשרי מי שיזכה להשתתף בסכומים הגונים ובתפילה לאבינו שבשמים", כותבים הרבנים.

להצלת ארבעת הילדים הקליקו כאן>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד