כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"אחים אנחנו"

רבני הציונות הדתית קוראים לציבור להצטרף לעצרת המיליון

לקראת עצרת המילון שתתקיים בשבוע הבא בתל אביב קוראים רבני הציונות הדתית לציבור להגיע ולהשתתף בה. "אחים אנחנו אך אהבתנו הגדולה ללא תנאי לא תרפה את ידינו מלפעול למען התיקון המתחייב במערכת המשפט"

רבני הציונות הדתית קוראים לציבור להצטרף לעצרת המיליון
מחאה נגד הרפורמה המשפטית צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

עשרות רבנים, ובהם ראשי ישיבות ורבני ישובים, חתמו בימים האחרונים על קריאה לצאת ולהשתתף בעצרת הימין שתתקיים ביום ראשון הקרוב בתל אביב. במכתב כותבים הרבנים כי לא יעלה על הדעת שמיעוט קולני יכפה את דעתו רק בגלל שהוא לא מוכן לקבל את דעת הרוב. כמו כן קוראים הרבנים לממשלה להעביר את החקיקה ולקיים את רצון העם.

במכתבם כותבים הרבנים, "בחסדי ה׳ עם ישראל בחר בממשלה יהודית ולאומית שפועלת ותפעל למען תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל. ממשלה זו נבחרה ע"י רוב העם וחובתה לקיים את רצון העם ולהעביר את התיקון במערכת המשפט. לא יעלה על הדעת שמיעוט קולני יכפה את דעתו על הרוב באלימות וביצירת אנרכיה ברחובות ובקריאות סרבנות כללית לשירות המדינה, רק בגלל שהחלטות הרוב לא מוצאות חן בעיניהם. אחים אנחנו, אך אהבתנו הגדולה ללא תנאי לא תרפה את ידינו מלפעול למען התיקון המתחייב במערכת המשפט".

"לאור גודל השעה ודחיפות העניין אנו קוראים לציבור הרחב אוהבי המדינה להצטרף לעצרת המיליון שתתקיים בעז"ה ב-ה' אב, ערב סיום חקיקת ביטול עילת הסבירות. נוכחות כולם חשובה! נחזק את צה"ל - צבא העם, ונדרוש מנציגי המחנה הלאומי להמשיך את החקיקה ונחזק את ידיהם בשעה הגדולה הזאת. ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום", חותמים הרבנים את מכתבם.

על המכתב כאמור חתמו עשרות רבנים ובהם גם בכירי רבני הציונות הדתית: הרב דב ליאור, הרב דוד חי הכהן, הרב אליקים לבנון, הרב ישראל אריאל, הרב חיים שטיינר, הרב שלמה אבינר, הרב שבתי סבתו, הרב אריה שטרן, הרב אביהו שוורץ, הרב אליהו זיני והרב יהושע שפירא. בנוסף אליהם, חתמו על המכתב גם רבני ישובים ובהם בין היתר, רב הישוב בית אל הרב אריאל בראלי, רב הישוב נוף איילון הרב גדעון בנימין, הרב אהרן כהן מיקיר ועוד רבני ישובים רבים, לצד ראשי ישיבות, ראשי מכינות ועשרות רבנים נוספים.

כאמור, העצרת תתקיים ביום ראשון הקרוב החל מהשעה 18:00 בצומת קפלן בתל אביב. העצרת תתקיים במקביל לדיונים בכנסת לקראת העברת החוק בקריאה שניה ושלישית כבר למחרת בבוקר. המשתתפים צפויים לקרוא לממשלה, בשעות הקריטיות בטרם ההצבעה, "העם איתכם – השלימו את החקיקה. 64 מנדטים אינם סוג ב'". לדברי המארגנים, שעמדו גם מאחורי ארגון עצרת המיליון בירושלים עם פתיחתו של כנס הקיץ של הכנסת: "אנחנו נכנסים לישורת האחרונה ולמהלך הקריטי ביותר לחידוש החקיקה וקידום הרפורמה. ביחד נביא את השינוי".

ח"כ אביחי בוארון (ליכוד), מראשי יוזמת 'תקומה 2023' אומר: "אנחנו יוצאים למערכה על דמותה של מדינת ישראל - האם היא תחדש פניה, האם היא תצבע בגוונים נוספים, רעננים, חדשים או שצבע חד גוני ימשיך לשלוט בה. ערב ההצבעה הסופית על צמצום עילת הסבירות, צעד שיאפשר לממשלה ושריה, להוציא לפועל את המדיניות שהציבור דורש מהם לבצע, נגיע שוב כל המחנה הלאומי לקפלן בתל אביב לומר לנציגינו - העם איתכם, הצביעו בעד התיקון הנדרש והביאו שינוי לישראל".

יו"ר יוזמת 'תקומה 2023' ממארגני העצרת, ברלה קרומבי, מוסר: "ערב החקיקה נקרא יחד לנבחרי הציבור לא להסס, לא למצמץ ולא להיכנע לאלימות והסרבנות של קומץ אנרכיסטים שמנסים להשליך את עמדתם על מדינה שלמה. במדינה דמוקרטית הציבור הוא זה שמחליט מי יוביל את המדיניות ויקבל את ההחלטות, ולא האליטה התקשורתית. הציבור הימני לא יהיה יותר סוג ב'. לכן, אנחנו קוראים לציבור לבוא להפגין ולתמוך בממשלה. ביחד נקרא לממשלה לנהוג במשילות ולהתחיל להעביר את חוקי הרפורמה ואת התיקון הנצרך במערכת המשפט. אותם התיקונים שבהם תמכו בעבר יאיר לפיד, מתן כהנא, גדעון סער ועוד חברים מהאופוזיציה שכעת מתנגדים מתוך פוזיציה".

הציונות הדתית הרפורמה המשפטית תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד