כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
התקשורת העולמית מתעניינת

אברך כולל ל'וול סטריט ג'ורנל': "ויתרתי על הרבה דברים בחיים שלי בשביל התורה"

העיתון 'וול סטריט ג'ורנל' פרסם כתבה נרחבת בנוגע ליחס של המגזר החרדי לסוגיית הגיוס והרפורמה המשפטית. יהושוע מנוחין, אברך חרדי, לעיתון האמריקאי: "הנאה מלונה פארק או טיול בעולם היא הנאה רגעית שחולפת אחרי דקה. אני לא חושב שאנחנו מקריבים פחות קורבן"

אברך כולל ל'וול סטריט ג'ורנל': "ויתרתי על הרבה דברים בחיים שלי בשביל התורה"
אברכי כולל בלימודם צילום: שוקי לרר

העיתון המשפיע 'וול סטריט ג'ורנל' מסקר באופן נרחב את אחד הנושאים הבוערים כאן שמאיימים לקרוע את המדינה: החרדים בישראל. העיתון מסביר לקוראיו כי בישראל: "יש גוש פוליטי שצומח במהירות ובעל עוצמה, הגוש התנער זה מכבר משירות צבאי יחד עם היבטים אחרים של החברה החילונית. המאמץ שלהם לקבל דיחוי משירות צבאי סוכל שוב ושוב על ידי בית המשפט העליון בישראל. בשיתוף עם מפלגת הליכוד של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הם דוחפים לשינוי במערכת המשפט כדי להחליש את בית המשפט".

כתבי העיתון ראיינו אברך כולל מבני ברק, הרב יהושע מנוחין אב לשישה בנים שאמר: "אני לא חושב שאנחנו מקריבים פחות קורבן". לדבריו, "ויתרתי על הנאות העולם הזה בשביל התורה. ויתרתי על מסעדות, על תרבות, על ללכת למקומות בילוי. ויתרתי על הרבה דברים בחיים שלי".

ההפגנות האחרונות בבני ברק לא הרשימו את דבורה, אשתו של הרב יהושע מנוחין: "האנשים שמפגינים, הם לא יודעים כלום על היהדות", אמרה. "הם כמו תינוקות. אם הם ידעו על יהדות, הם לא היו עושים את זה".

כתבי העיתון ביקרו בביתו של הרב מנוחין, המשפחה מתגוררת בדירת שלושה חדרים, כשששת בניהם חולקים שני חדרים. כל הרהיטים שלהם נקנו יד שנייה. כתב העיתון הסתובב יום שלם עם הרב מנוחין כולל ביקור בכולל בו לומד כדי להסביר לקוראיו מה זה "כולל".

"אם אתה הולך ללונה פארק, או שותה כוס יין, אתה שמח על הרגע הזה. אבל כשאתה לומד תורה, השמחה נשארת איתך תמיד", אמר הרב מנוחין.

"אנחנו מתקרבים להתנגשות גדולה", אומר הפרשן החרדי הבכיר ישראל כהן לעיתון, "אם אף צד לא ייקח אחריות, זה לא יגיע למקום טוב".

כהן הוסיף כי: "הצד השני, הליברלי צריך להבין שגם הם צריכים להתפשר. אסור להגיע להתנגשות בין חלקי העם, בהידברות אפשר לפתור הכול".

אלי פלאי מנכ"ל המכון למדיניות חרדית אמר לעיתון: "החברה החרדית מחנכת אותך להיות אדם טוב, איש משפחה טוב ומתנדב טוב. אלו ערכים חשובים".

וול סטריט ג'ורנל הרפורמה המשפטית אברך כולל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד