כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לסכל תכניות של פוטין

ראש סוכנות הביון הבריטית קורא לבכירים רוסים להעביר מידע

בנאום חריג שנשא בפראג התייחס ראש סוכנות הביון הבריטית ריצ'רד מור לסוגיית ההשפעה של התפתחות הבינה המלאכותית עלעולם הריגול, והודה: "אנחנו משקיעים משאבים בסין יותר מבכל מקום אחר בעולם"

ראש סוכנות הביון הבריטית קורא לבכירים רוסים להעביר מידע
אילוסטרציה צילום: unsplash

שירות הביון החשאי של בריטניה משאיר תמיד את דלתו פתוחה לקליטתם וגיוסם של בעלי תפקידים רוסים שאינם מרוצים מצורה הניהול של משטר פוטין, כך אמר אתמול (רביעי) ראש סוכנות הריגול הבריטית ריצ'ארד מור. בנאום נדיר שנשא בפראג אמר ראש סוכנות הביון M16 כי רוסים המתמודדים עם נקיפות מצפון, לנוכח מלחמתו של פוטין באוקראינה, והחובה שהוטלה עליהם לשתף פעולה עם הרוע הזה, יתקבלו בברכה על ידי השירות, ויוכלו לשמש בכך שליחים נאמנים לעם הרוסי במאבקו נגד המשטר המדכא והאכזרי של פוטין.

"אני מזמין אותם לעשות מה שאחרים כבר עשו ב־18 החודשים האחרונים ולשלב איתנו ידיים – הדלת שלנו תמיד פתוחה", אמר מור. "אנחנו נטפל בהצעות שיתוף הפעולה שלהם בדיסקרטיות ובמקצועיות שבזכותם השירות שלנו מפורסם", הוסיף, "הסודות שלהם תמיד יהיו בטוחים איתנו". גורמים המעורים בתחום מציינים שהנאום של מור נחשב נדיר במיוחד, וזאת הפעם השנייה בלבד שבה הוא נשא נאום פומבי מאז החל לכהן בתפקידו כראש הסוכנות לפני כשלוש שנים.

מור התייחס בנאומו בעיקר לסוגיות הקשורות לחדירת הבינה המלאכותית אל תוך התחום הצבאי והמודיעיני, וטען בתוקף שהבינה המלאכותית לא יכולה ולעולם לא תוכל להחליף את הגורם האנושי, אבל כן תוכל לסייע לבני האדם בהשגת מידע ובגיוס מקורות מתאימים לשאיבת מידע.

"כבר נשאלתי כמה וכמה פעמים האם הבינה המלאכותית תייתר את הצורך במרגלים ובשירותי ביון", אמר, "אבל האמת שההיפך הוא הנכון, הבינה המלאכותית בעצם מרחיבה ומעצימה את היקפי ה'אוקיינוס' של המידע הפתוח, ולכן יהיה צורך בהרבה יותר אנשים שישאבו את המידע הזה וידעו לעשות בו שימוש נכון".

למרות שדיבר על 'דלת פתוחה' לנכסים רוסיים חדשים שיספקו לסוכנות מידע, ריצ'ארד מור הודה בנאומו שהאתגר המרכזי של בריטניה נמצא דווקא באיום הסיני: "יש צורך חיוני בשמירת קווי תקשורת פתוחים עם סין וניהול יחסים תקינים עמה", אמר, "אבל לנוכח האיום שנשקף משם והעוצמה שסין צוברת, אנחנו משקיעים משאבים בסין, יותר מבכל מקום אחר בעולם".

מלחמת אוקראינה רוסיה סין ולדימיר פוטין בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד