י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הגל הקיצוני ממשיך

הצו הוארך בשל עומס החום: "מטען אש עוצמתי ומסוכן"

הוארך בשבוע נוסף איסור הדלקת האש בשטחים פתוחים | להכות במדינות אירופה ובישראל ושיאי החום נשברים

ארכיון
ארכיון צילום: מועצת חוף הכרמל

נציב כבאות והצלה, רב טפסר אייל כספי, האריך בשבוע נוסף את תוקף הצו האוסר על הדלקת אש בשטחים פתוחים ברחבי הארץ בשל הימשכות תנאים ומזג אויר קיצוניים המעלים את הסבירות להתרחשות דליקות מסכנות חיים.

תוקף הצו המסתיים הלילה (חמישי) בחצות יוארך עד ליום חמישי 27.7.2023, (ט' באב, התשפ"ג) בשעה 23:59 והוא יחול בכל הארץ.

החלטת הנציב התקבלה בתום הערכת מצב בו הבהירו גורמי המקצוע כי בימים הקרובים צפויה החמרה משמעותית בעומסי החום לאחר מספר ימים של הפוגה יחסית. כבר ביום ראשון תחול הכבדה בעומסי החום בהרים ובפנים הארץ והחל מיום שלישי ישררו תנאים של עומס חום כבד עד קיצוני בכל חלקי הארץ.

יודגש כי גל החום הכבד והמתמשך יוצר תנאים מורכבים של התייבשות מטען הקרקע לכדי מטען אש עוצמתי ומסוכן. למען הסר ספק, יובהר כי איסור כללי זה כולל איסור על הבערת אש כמשמעותה בתקנות, לרבות עבודות טכניות היוצרות הבערה או אש גלויה בשטח פתוח ושריפת צמחים וגזם בשל תנאי מזג אויר הקיצון.

מוקדם יותר הבוקר יצאה ליוון משלחת סיוע ישראלית בהשתתפות כבאות והצלה לישראל שתסייע בבלימת מוקדי האש שהתלקחו בסביבת עיר הבירה אתונה. ישראל כמו גם יוון ומדינות רבות באירופה נמצאות תחת השפעת גל חום קיצוני שמכה במדינות וגורם להתלקחות שריפות רבות.

כבאות והצלה לישראל ערוכה בכוחות מתוגברים מן הקרקע והאוויר בשיתוף משטרת ישראל, קרן הקיימת לישראל ורשות הטבע והגנים והיא תתן מענה מבצעי ומציל חיים בכל אירוע של התפשטות שריפות.

מזג אוויר עומס חום עומס חום כבד שריפות כבאות והצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד