כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
השגרירה גורשה מעיראק

צפו: אלפים פרצו לשגרירות השוודית והשחיתו את המקום

המון זועם פרץ לשגרירות שוודיה בבירת עיראק והצית אותה במחאה על הצתת ספר הקוראן בשטוקהולם בחודש שעבר. זו הסתערות שנייה במספר

צפו: אלפים פרצו לשגרירות השוודית והשחיתו את המקום
המפגינים בבניין השגרירות צילום: צילום מסך

משבר דיפלומטי בין שוודיה לעיראק: בגדאד החליטה לגרש את שגרירת שוודיה מהמדינה אחרי שהמשטרה בשטוקהולם התירה שוב להצית ספר קוראן. הלילה (רביעי) התרחשה פריצה שנייה במספר לשגרירות שוודיה בבגדאד שגם הוצתה.

רועי קייס ראש דסק ערבים ב'כאן חדשות' מציין כי בשורה התחתונה: "עיראק מודיעה רשמית כי החליטה לנתק את היחסים עם שוודיה במחאה על כך שהתירה שוב להצית את הקוראן". בשטוקהולם.

לשכתו של ראש הממשלה, מוחמד שייע אל-סודאני, אמר בהצהרה שפורסמה לאחר פגישה ביטחונית עם גורמי ביטחון במדינה כי ממשלת עיראק "הודיעה אתמול לממשלת שבדיה, בערוצים דיפלומטיים, ללכת לנתק מדיני. היחסים עם שוודיה במקרה של חזרה על אירוע שריפת הקוראן הקדוש על אדמתה". כך לפי סוכנות הידיעות העיראקית "מודע".

לשכתו של ראש הממשלה, מוחמד אל-סודאני, מסרה בהצהרה שפורסמה לאחר פגישה ביטחונית עם גורמי ביטחון במדינה כי ממשלת עיראק "הודיעה אתמול לממשלת שבדיה, בערוצים דיפלומטיים, שהולכים לניתוק מדיני במקרה של אירוע שריפת הקוראן הקדוש על אדמתה".

מקור ביטחוני עיראקי אישר ל-France Presse כי כ-20 מפגינים נעצרו בבגדד, לאחר שרפת שגרירות שוודיה. בנוסף, הודיעה שגרירות שבדיה בעיראק כי תסגור את שעריה למבקרים לאור ההפגנות. בהודעה באתר האינטרנט שלה היא ציינה כי אין ביכולתה לספק שירותי מסירת דרכונים או להנפיק מסמכי נסיעה לשעת חירום.

בתגובה, כווית החליטה להדפיס 100,000 עותקים של הקוראן, מתורגם לשוודית ולהפיץ אותם בשוודיה, בצעד שתואר כ"תגובה חכמה ודיפלומטית" לתקרית שריפת הקוראן.

סוכנות הידיעות של כווית "KUNA" מסרה כי ראש הממשלה הורה על הדפסת הקוראן ב-100,000 עותקים להפצה בשוודיה.

בעקבות מתן אישור הרשויות בשוודיה להפגנה שנייה שבה צפוי להישרף שוב ספר קוראן, והצתת שגרירות שוודיה בבגדד, יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין, גינה את האלימות נגד אזרחים ורכוש שוודים, וקרא למלך, הממשלה והרשויות השוודיות לסגור את הפרצה המסוכנת בחוקה השוודית ובחוקים הקיימת כיום, המנוצלת כדי לעורר מחלוקות

במכתב דחוף שנשלח למלך שוודיה, ראש הממשלה, מפקד המשטרה ומנהיגי הדת מציין הרב מרגולין: "תפקידה של חוקה הינו להגן על כל האזרחים, כעת ברור שהשריפות הללו הן פשוט ניצול לרעה של הפריבילגיות הנובעות מהחוקה על ידי בעלי אג'נדה שלילית ומפלגת עמוקות. זה לא פחות מאבסורד לאשר בקשה להפגנה כאשר המארגנים מצהירים מראש בבירור שהם ישרפו קוראן וברור שהמבקשים לייצר פילוג בחברה מנצלים את הפרצה הזו בחוקה למטרותיהם. זו פרצה שצריך לסגור. מובן מאליו שהזכות לחופש ביטוי ולמחאה הינה זכות יסוד, אך היא חייבת להיעצר בנקודה שבה היא פוגעת בזכויות היסוד של האחר. אנו מגנים כמובן מכל וכל כל אקט של אלימות או ונדליזם נגד אנשים ומבנים שוודיים שהגיעו כתגובה לשריפת הקוראן. אלימות היא אף פעם לא הדרך לא משנה עד כמה פגע האקט באמונותיו של אדם. במקום זאת עלינו לעבוד יחד כדי לתקן את החוקה ולסגור פרצות המאפשרות למי שמחפש עימות ופילוג לפרוח בשוודיה".

 

 

עיראק שוודיה קוראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד