כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בשורה לנשות הכותל

נוהל חדש: מאבטחי הכותל לא יורשו לחפש ספרי תורה

אתמול החליט בית המשפט השלום בירושלים כי מאבטחי הכותל יוכלו לבצע בידוק ביטחוני בכניסה לאתר לצרכים ביטחוניים בלבד - ולא יוכלו למנוע הכנסת ספרי תורה. המשמעות: מהיום לא תהיה מניעה מנשות הכותל להכניס את ספרי התורה לאתר

נוהל חדש: מאבטחי הכותל לא יורשו לחפש ספרי תורה
מחאה נגד נשות הכותל בראש חודש צילום: באדיבות המצלם

בית המשפט השלום בירושלים הכריע כי מהיום (חמישי) לא יוכלו יותר מאבטחי הכותל לחפש ספרי תורה במהלך הבידוק הביטחוני בכניסה לאתר, ובעקבות כך לא יוכלו למנוע הכנסה, כך דווח ב'חדשות 12'.

למעשה, משמעות ההחלטה היא כי מהיום יוכלו נשות הכותל להכניס לאתר ספרי תורה. יו"ר נשות הכותל ענת הופמן מסרה: "זוהי בשורה ענקית עבור כל מי שחופש הדת והשוויון לנשים חשובים לו. לראשונה, לא תוכל הקרן למורשת הכותל לאכוף מדיניות קיצונית, מפלה ומדירה כלפי נשים בכותל המערבי, ולא יפשפשו בחפציהן של נשות הכותל במטרה לאתר ספר תורה".

בפסק הדין שניתן אתמול ציינה השופטת: "הבידוק יבוצע "ללא כל אפליה על בסיס מין, דת, קבוצה והשקפה דתית". הקרן למורשת הכותל מסרה: "הקרן למורשת הכותל המערבי פועלת על פי חוק, ובית המשפט אמש נתן לכך גיבוי. תביעת נשות הכותל נדחתה אתמול על הסף".

עו"ד אורי נוב מהמרכז הרפורמי לדת אמר: "פסק הדין מבהיר בצורה חד משמעית שאסור למאבטחים לבצע בידוק בכניסה לכותל כדי לאתר ספרי תורה בכליהם ועל גופם של כלל באי הכותל ובכללן נשות הכותל. כל ניסיון לאכוף באמצעות הבידוק הביטחוני את הנוהל הבלתי חוקי של רב הכותל האוסר על הכנסת ספרי תורה לרחבת הכותל כדי למנוע מנשות הכותל להתפלל - הוא בלתי חוקי ופסול".

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר: "נשות הכותל הגישו תביעה אישית נגד רב הכותל והקרן למורשת הכותל המערבי, תביעה שנדחתה על הסף. בית המשפט שיקף את המציאות הקיימת בהתאם להחלטת בג"ץ, שבה המאבטחים הביטחוניים אוכפים את הביטחון, והסדרנים אוכפים את הנהלים".

עוד נמסר, "בית המשפט קבע כי הנוהל של אי הכנסת ספר תורה הינו נוהל חוק. נשות הכותל הופכים את כישלונן לניצחונן. יצוין כי התביעה של נשות הכותל הוגשה לפני כשלוש שנים". לשון התגובה.

הכותל המערבי נשות הכותל ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד