י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תעלומה במונסי: מי גנב את ספר התנ"ך העתיק?

תנ"ך עתיק שנמכר באי ביי בסכום של 7000 דולר לסוחר חרדי ממונסי, נעלם בדואר המקומי • המוכר והקונה תוהים - היכן הספר?

ספרי יודאיקה עתיקים, צילום ארכיון: קובי הר צבי
ספרי יודאיקה עתיקים, צילום ארכיון: קובי הר צבי

ספר תנ"ך עתיק מתקופת המאה ה-16, שנרכש באתר אי ביי ע"י סוחר יודאיקה תושב מונסי, נעלם באופן מסתורי.

הפרשה החלה כשתנ"ך עתיק מהמאה ה-16 שהוצע למכירה באתר המכירות אי ביי תמורת 7000 דולר. יעקב גשטטנר, סוחר יודאיקה וותיק, קפץ מיד על המציאה ויצר קשר עם המוכר גיין אלברט תושב ווירג'יניה.

לאחר שווידא כי אכן מדובר במוצר אוטנטי, החליט גשטטנר לרכוש את ספר התנ"ך ואף הפקיד את הכסף באי ביי, שאמור להעביר את הכסף למוכר לאחר שהקונה יקבל לידיו את המוצר.

אלא שהמוצר לא הגיע ליעדו, למרות טענתו של המוכר כי שלח את המוצר באמצעות הדואר. גשטטנר טען כי לא קיבל את החבילה, וטען כי מעולם לא חתם על טופס קבלת החבילה, מאחר והחבילה נשלחה ביום טוב שני והוא מנוע מלחתום.

רשת אי ביי בדקה בסניף הדואר של מונסי, שבדק את קבלת החבילה ומצא רישום של קבלת החבילה מווירג'יניה והעברתה למען, עם זאת לא נמצאה חתימתו של גשטטנר על קבלת החבילה. כמו כן נטען בדואר כי המוצר יקר הערך נשלח ללא ביטוח, בדרך כלל אנשים ששולחים בדואר דברי ערך, מבטחים את המשלוח.

המוכר מווירג'יניה אישר כי אכן לא ביטח את המוצר, וטען כי הוא שולח ללא ביטוח כבר שנים רבות ואף פעם לא היתה לו בעיה: "מוצר מאובטח מהווה קריצה לגנבים", טען המוכר. גשטטנר ואי ביי שאחראים על הסחר והמכר דורשים השבוע מהמוכר בווירג'יניה להשיב לגשטטנר את הכסף.

גשטטנר מסרב להגיב, אבל אדם המכיר את פרטי המקרה אומר כי המוכר מווירג'יניה כנראה "עבד" על הקונים ושלח קופסה ריקה, והראיה לכך היא שהשולח לא שילם "דמי ביטוח" כפי שנהוג במשלוח דואר יקר ערך.

הפרשייה תפסה תאוצה בתקשורת המקומית, ורשת אי ביי שמעוניינת לשמור על שמה הטוב מתכוונת למצות את הסיפור עד תומו.
אי ביי סוחר מונסי תנך עתיקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד