כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
גידול לא קל

לא גדל בחצר: איך מגדלים קנאביס רפואי?

ככל שתעשיית הקנאביס הרפואי ממשיכה לצבור תאוצה ברחבי העולם, החששות לגבי הבטיחות והאיכות של מוצרי קנאביס רפואי מקבלים יותר ויותר חשיבות וביטוי. עם זאת, בישראל, המטופלים יכולים להיות סמוכים ובטוחים שתהליכי הייצור של מוצרי קנאביס רפואי מוסדרים ומפוקחים בקפדנות בעזרת מספר תקני איכות. קראו איך המסגרת הרגולטורית מוודאת שייצור קנאביס רפואי בישראל מתבצע כהלכה

לא גדל בחצר: איך מגדלים קנאביס רפואי?
קנאביס רפואי: אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

בישראל, המטופלים יכולים להיות רגועים שהקנאביס הרפואי שלהם מיוצר תחת תקנות מחמירות המבטיחות בטיחות ואיכות. עם מסגרת רגולטורית מקיפה המפוקחת על ידי מספר סוכנויות ממשלתיות, בעיקר משרד הבריאות והסוכנות הישראלית לקנאביס רפואי, וכל היבט בייצור מנוטר מקרוב. עם זאת, ישנם יצרנים שבוחרים להציב רף גבוה מהמקובל - ומתקנם המתקדם של פיס נטורלס הוא דוגמה לכך.

בישראל, תהליכי רישוי קפדניים, בדיקות קבועות והקפדה על נהלי ייצור נאותים מבטיחים שהיצרנים יתעדפו וישווקו אך ורק מוצרים אמינים ועקביים. יתרה מכך, הסטנדרט הקנדי העילאי שפיס נטורלס הטמיעו בחממות המתקדמות בגן שמואל מכיל טכנולוגיות יוקרתיות שמאפשרות תהליכי הפקה טהורים, נקיים ויעילים מהמצוי ואפילו מהרצוי. אז איך מגדלים קנאביס רפואי? 

פיקוח רגולטורי מחמיר

ממשלת ישראל זיהתה זה מכבר את היתרונות הפוטנציאליים של קנאביס רפואי ונקטה בצעדים יזומים להקמת מערכת רגולטורית מקיפה שתוודא שכל שלב בהפקת המוצר מתבצע בסטנדרט בטוח ונאות, החל מהגידול ועד לשיווק. 

הרגולציה של קנאביס רפואי בישראל מפוקחת על ידי מספר גופים ממשלתיים לרבות משרד הבריאות, היחידה לקנאביס רפואי (יק״ר) והמשרד לביטחון פנים. גישה רב-צדדית זו מבטיחה שכל התהליך, מהגידול ועד להפצה ושיווק מפוקחים ומבוקרים מקרוב.

רישוי ובקרת איכות

כדי לשמור על סטנדרטים גבוהים ביותר של איכות, ישראל הטמיעה תהליך רישוי קפדני עבור יצרני קנאביס רפואי. רישיונות אלו ניתנים רק לאחר הערכות יסודיות של מתקני החברה, פרוטוקולי האבטחה, שיטות הייצור והקפדה על נהלי ייצור טובים (GMP, GAP, GSP, GDP). תהליך בדיקה קפדני זה מבטיח שרק יצרנים מוסמכים פועלים בתעשייה, וממזער את הסיכון שמוצרים לא תקינים יגיעו לחולים.

כמו כן, משרד הבריאות מחייב בדיקות וביקורות שוטפות על מנת להבטיח עמידה שוטפת בתקנות שנקבעו. בדיקות אלו מכסות כל היבט של תהליך הייצור, מהנבטת זרע ועד למכירת תפרחת, לרבות גידול, קציר, מיצוי, ניסוח שם המוצר, האריזה והתיוג. פיקוח מקיף זה מבטיח שמוצרי קנאביס רפואי יישווקו רק אם ישמרו על תהליכי הפקה בטוחים, עקביים ומסומנים במדויק, ויספקו למטופלים חוויית טיפול אפקטיבית.

גישה ממוקדת מטופל

התקנות בנושא הפקת קנאביס רפואי בישראל מיועדות להקל על רווחת המטופל ולאפשר גישה למוצרים בעלי איכויות דומות ועקביות. משרד הבריאות קבע הנחיות ברורות לגבי מינון, עוצמה וסימון, המבטיחים למטופלים מידע מדויק לגבי המוצרים שהם צורכים. זה מעצים את היכולת של המטופלים לקבל החלטות מושכלות לגבי הטיפול שלהם ומשפר את הבטיחות הכוללת של תהליך הטיפול.

יתר על כן, ישראל נמצאת בחזית המחקר והפיתוח של קנאביס רפואי. מוסדות אקדמיים ואנשי מקצוע רפואיים משתפים פעולה באופן הדוק עם יצרנים כדי לחקור את הפוטנציאל הטיפולי של זנים ותרכובות שונות של קנאביס רפואי. שיתוף פעולה זה לא רק מעשיר את הידע הרפואי אלא גם מאפשר למטופלים ליהנות מאפשרויות טיפול חדשניות על סמך ראיות מדעיות.

פיס נטורלס: מקנדה באהבה

פיס נטורלס היא חברת הקנאביס הרפואי הראשונה שקמה בקנדה, בירת התעשייה העולמית. חוץ מהיותה בולטת בתעשיית הקנאביס הרפואי העולמית בשל מחויבותה הבלתי מעורערת לאיכות והגישה המקיפה שלה לבקרת איכות, כיצרנית הקנאביס הרפואי המורשית הראשונה בקנדה, פיס נטורלס קבעה את הקרקע לפעולה במסגרת מוסדרת והבטחת גישה בטוחה לקנאביס רפואי. 

ממש כמו בקנדה, גם במתקן הישראלי של פיס נטורלס בגן שמואל, החברה נותנת עדיפות לאיכות ועקביות בכל שלב - טיפוח, עיבוד והפצה, תוך הקפדה על נהלי ייצור נאותים. פיס נטורלס משתמשים בטכניקות הגידול האורגניות המותרות בתעשיה, מקפידים על פרוטוקולי בדיקה קפדניים ואמצעי בקרת איכות מקיפים הם חלק בלתי נפרד מהפעילות שלהם.

במתקן הקנאביס הרפואי שפיס נטורלס הקימו בישראל תוכלו למצוא טכנולוגיות חדשניות מקנדה שמבהירות שקנאביס רפואי לא גדל כמו סתם עשב, להפך. החממות בנויות מפלסטיק מותאם שמאפשר לשמש להגיע בדיוק בעוצמה הנכונה ומערכות תאורה מתקדמות כדי לייעל את איכות היבול. נוסף על כך, הטמפ׳, הלחות, רמת הפחמן הדו חמצני ואפילו עוצמת הרוח מבוקרות ונשלטות במערכות מתקדמות - וזה לא הכל. 

מלבד החממות, מתקן הקנאביס הרפואי המתקדם של פיס נטורלס מכיל עוד הרבה אזורים שיפתיעו אותכם. מחלקת הריבוי בה מכינים זנים לגידול ומגדלים צמחים שלמים מתרביות ריקמה מיקרוסקופיות, מערכת הפקת השמנים המתקדמת שלא עושה שימוש בממסים מזהמים, פס היצור ששוקל ואורז את התפרחות ללא מגע יד אדם - ויש עוד הרבה לדבר עליו.

סיכום

מטופלים בישראל יכולים להתנחם בעובדה שהקנאביס הרפואי שלהם מיוצר במסגרת רגולטורית חזקה, שנועדה לשמור על רווחתם. הפיקוח המחמיר של מספר סוכנויות ממשלתיות, הבדיקות הקבועות והליכי הרישוי הקפדניים מבטיחים שמוצרי קנאביס רפואי עומדים בסטנדרטים גבוהים של איכות ובטיחות. 

אבל גם אם יש סטנדרט מינימלי, למה לא לשאוף למקסימום? בזכות תהליכי ייצור חדשניים וטכנולוגיות מתקדמות כמו אלו שנמצאים במתקן הייחודי של פיס נטורלס, אתם יכולים ליהנות גם מהסטנדרט המתקדם בעולם לאיכות בקנאביס רפואי. עם רמה כזו של פיקוח, מטופלים בישראל  יכולים להרגיש בנוח שהם נהנים מקנאביס רפואי באיכות הטובה בעולם.

קנאביס רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד