ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"סיכמו מראש"

קרטל המסעות לפולין: המנהלים האחראים ישלמו מחיר כבד

לפי כתב האישום, המעורבים סיכמו ביניהם מראש כי לא יתחרו האחת על הוצאת משלחות בתי הספר של רעותה | החברות פעלו על פי הסיכום על מנת לוודא שהזוכה בכל אחד מבתי הספר תהיה החברה שהוציאה את המשלחת לפולין של בית הספר בעבר

קרטל המסעות לפולין: המנהלים האחראים ישלמו מחיר כבד
מחנה ריכוז צילום: pixabay

בית המשפט המחוזי בלוד גזר אתמול (רביעי) את עונשו של מנהל האחראי על תחום המסעות לפולין בחברת הנסיעות "אקדמי" - אהרון טורוביץ', על 7.5 חודשי מאסר, בהתאם להסדר טיעון במסגרתו הודה טורוביץ' בחלקו בקרטל המסעות לפולין.

קרטל המסעות לפולין כלל הסדרי חלוקת שוק בין שלוש החברות הנסיעות הגדולות בתחום מסעות בני הנוער לפולין – "הלל טורס", "גשר" ו"אקדמי". ההסדרים נמשכו החל משנת 2010 ועד לפתיחת החקירה הגלויה בינואר 2016.

בעקבות הסדר הטיעון, לאחרונה הודו גם שני הנאשמים הנוספים בתיק במסגרת הסדר טיעון - צבי סער, מנהל מחלקת פולין בחברת הנסיעות "הלל טורס", ואיילת יונגסטר, מנהלת מחלקת פולין בחברת הנסיעות "גשר". השניים הורשעו בשבוע שעבר (10.7) בכך שהסכימו ביניהם ועם חברת הנסיעות "אקדמי" שלא להתחרות אלה באלה, ובעיקר לא להתחרות ביניהם על משלחות נוער מטעם בתי ספר שכבר הוציאו בעבר משלחות נוער לפולין עם אחת מהחברות שבקרטל (הסדר "לקוחות קיימים"). סער וטורוביץ' הורשעו גם בהסדר דומה עם חברת דיזנהאוז באותה תקופה.

בגזר הדין שניתן אתמול בעניינו של טורוביץ', בית המשפט קבע כי מעשיו של טורוביץ' חמורים בין היתר בשל חשיבותו הציבורית והחינוכית של התחום שתואם, שעניינו בהנצחת זיכרון השואה והנחלתו לבני נוער, בשל היקף התיאומים ושיטתיותם וכן בשל משך הזמן שבו נמשכו ההסדרים. על אף האמור, אישר כאמור בית המשפט את העונש שנקבע, בשל נסיבותיו האישיות של טורוביץ'. בית המשפט קבע כי בשל מצבו הרפואי של טורוביץ' "נשיאת עונש המאסר בפועל מאחורי סורג ובריח תהא קשה יותר עבורו, לעומת אחרים הנדונים למאסרים לתקופות דומות", וכן כי על רקע מצבו הבריאותי הגעה להסדר הטיעון עמו תרמה לקידום ניהול ההליך המשפטי.

 בגזר דינו של טורוביץ' התייחס בית המשפט לכך שטורוביץ היה הראשון שהגיע להסדר כשיקול לקולא, כשקבע כי נטילת האחריות על-ידי הנאשם והודאתו באשמה הם בעלי חשיבות רבה..." שכן "הנאשם היה "הנחשון" מבין הנאשמים, הראשון שבחר להודות, ולאחריו גם הנאשמים האחרים הודו בכתב אישום מתוקן".

מלבד האמור הורשעו טורוביץ', סער ויונגסטר בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

במסגרת הסדר הטיעון עם סער ויונגסטר כל אחד מהצדדים יהיה חופשי לטעון לעונש.

חקירת התיק נעשתה במשותף ע"י חוקרי רשות התחרות וחוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ), כאשר החקירה הגלויה נפתחה בחודש ינואר 2016.

כתב האישום בתיק הוגש ביולי 2018 ומטופל ע"י עורכי הדין עפר מעוז, והדס וינוגרד-הבר מהמחלקה הפלילית ברשות התחרות, יחד עם עורכי הדין בן-עמי כהן וכוכבית קלדרון מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

 

שואה פולין קרטל מסעות לפולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד