כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
כך מגיבים בסביבת השר

נציבת שב"ס פורשת: לא תמשיך לשנה נוספת

קטי פרי, נציבת שירות בתי הסוהר הודיעה שלא תבקש הארכת כהונה. זאת, לאחר פרשיית בריחת האסירים מכלא גלבוע שאירעה בעת כהונתה ועל רקע היחסים הלא מעולים עם השר לביטחון לאומי בן גביר | סביבת השר: "הנציבה העדיפה פעם אחר פעם להתקפל למחבלים תמורת שקט"

נציבת שב"ס פורשת: לא תמשיך לשנה נוספת
רכב שב"ס, ארכיון צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ברקע פרשת בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע במשמרתה ועל רקע יחסיה העכורים עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, נציבת שב"ס, קטי פרי, תפרוש בינואר 2024 ולא תמשיך לשנה רביעית.

הרקע להחלטת הנציבה הוא עימות שהתפתח בינה לשר לביטחון לאומי בימים האחרונים, לאחר שזה זימן לבירור כמה קצינים, בהם מפקד כלא אשל, בנוגע לתנאים של אסירים ביטחוניים יהודים. בסביבת הנציבה זעמו על השר, שטען כי היא נוקמת בו בהחמרת תנאים של האסירים - בגלל בירור שעשה על תקרית אחרת בכלא רימונים.

גורמים בסביבת הנציבה אומרים כי "השר מנסה להלך אימים על הארגון בבריונות. הקש ששבר את גב הגמל היה הסיפור עם המחבלים היהודים. הוא מהלך אימים על הארגון כדי להיטיב עם מחבלים יהודים במדיניות לא חוקית. למה הוא לא דואג לאסירים אחרים שיש להם פשפשים?".

גורמים בסביבת בן גביר הגיבו להודעה של פרי, ואמרו כי "נציבת שב"ס לא תבקש שנה רביעית, אחרי שהובהר לה על ידי השר בן גביר שנגמרו הטיוח בשב"ס, מינויים בשיטת חבר מביא חבר, ובעיקר, נגמרו הימים שהפיקוד הבכיר מאשים הש"ג במחדלים שהוא עצמו אחראי להם".

"בנוסף", ציינו מקורבי בן גביר, "השר הבהיר לנציבה פעמים רבות בתקופה האחרונה, שלא יסכים להמשך מדיניות ההכלה מול המחבלים והתגלו מחלוקות קשות בין השר לנציבה בנושא, כשהנציבה העדיפה פעם אחר פעם להתקפל למחבלים תמורת שקט".

"אין זה סוד שהשר בן גביר הוביל בשבועיים האחרונים דרישה לבירור משמעותי על אירועים בכלא רימונים, בהם היה מחדל מודיעני וכשל מבצעי. אנשי משפחת פשע איימו, פגעו בסוהרים והשתלטו על עמדה והנציבה ניסתה לטייח את האירוע ולהסתיר את התחקיר הקשה על האירוע, בעוד היא מאשימה את הש.ג", אמרו הגורמים.

המקורבים סיפרו עוד כי היום השר גם הודיע לנציבה שלא יסכים להדיח את היועץ המשפטי של שב"ס, רק כי הנציבה טענה שהעיד נגדה בוועדת גלבוע. "השר בן גביר פועל לשנות הארגון ולהפסיק התרבות הארגונית הקלוקלת", אמר.

קטי פרי שבס שב"ס שירות בתי הסוהר איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד