י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שנה לגר"ע זצ"ל: הלומדים קיבלו מלגות • צפו

מתוך מאות בחורים ואברכים שנבחנו על 'יביע אומר' - זכו שבעה בפרסים יקרי ערך • גלריה

שנה לגר"ע זצ"ל: הלומדים קיבלו מלגות • צפו

מעמד מרגש לכבודה של תורה נערך בשבוע האחרון במלאות יום השנה הראשון לפטירת הגר"ע יוסף זצ"ל. המעמד נערך בהשתתפות בנו הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי אבנר עפג'ין.

במסגרת המעמד מאות בחורים ואברכים ששקדו על לימוד ספר 'יביע אומר', נבחנו בפרויקט 'יביע אומר'- שבו בחורי ישיבות ואברכים לומדים ונבחנים על ספר 'יביע אומר' חלק ח' - ענייני 'אורח חיים' שחיבר הגר"ע יוסף זצ"ל.

הפרויקט נוסד על ידי הגר"א עמרמי ראש מוסדות 'כאייל תערוג' ורב קהילת 'חסדי שמואל' בשכונת הר חומה בירושלים, לעילוי נשמתו של הגר"ע יוסף, עוד בימי חוליו של מרן, כשמאות בחורי ישיבות ואברכים למדו את ספריו לרפואתו השלמה, ולאחר פטירתו המיזם נהפך להיות לעילוי נשמתו.

הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף שכובד לשאת דברים, דיבר בהתרגשות גדולה על השנה שחלפה מאז פטירת אביו הגר"ע יוסף זצ"ל. את היתמות הגדולה שחשים בציבור הרחב מאז פטירתו ועל השלל הגדול שהשאיר לנו לעוסק בה - עשרות ספריו המלאים בפלפול וחידושי תורה עצומים. הראשל"צ בירך את כל הלומדים שייגעו במשך חודשים שלמים בתורה של אביו הגדול זצ"ל ואיחל הצלחה רבה בזמן חורף הקרוב.

לאחר מכן נשא דברים הגאון רבי אבנר עפג'ין ראש ישיבת 'בית הלוי' בראש העין שדיבר על הקשר החם שהיה לו עם הגר"ע יוסף זצ"ל במשך שנים. "לפני עשרות בשנים בעת שהותי בבית החולים לאחר שאחד מבני המשפחה אושפז במשך מספר ימים, החלטתי לכתוב ספר הנהגות הרש"ש שיצא לאור לאחר תקופה. יום אחד קבלתי טלפון מבית מרן הגר"ע יוסף שהיה עוד גר בשכונת 'טלביה' בירושלים ושאל, איך עדיין לא הענקתי לו את הספר שחיברתי. כמובן שעוד באותו היום הגעתי לבית הרב והבאתי את ספרי".

במסגרת המבחן, זכו 3 האברכים המצטיינים בפרסים גדולים - בפרס הראשון - 20,000 אלף שקלים זכה האברך דוד מנשה, פרס שני - 10,000 אלף שקלים זכה האברך שילה לב, פרס שלישי - 5,000 שקלים זכה האברך דוד מימון, שניתנו מידיו של הראשל"צ. ובנוסף, כל השבעה שעלו לשלב הגמר ולא זכו בשלושת הפרסים הראשונים, קיבלו פרס של 1,000 שקלים.

הגר"א עמרמי רב קהילת 'חסדי שמואל' ומרבני שכונת הר חומה בירושלים אמר בדבריו: "זכינו במלאות שנה לפטירת מורנו ורבנו שמאות בחורים ואברכים לומדים בשקידה רבה את תורתו של מרן זצוק"ל. אנו בטוחים כי מרן זצוק"ל ימליץ טוב בעדם ובעד הדור היתום שנשאר בודד לאחר פטירת אביו הרוחני".













הרב עובדיה מלגות יצחק יוסף הרב עמרמי הר שמואל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד