כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

גפני: "לא נאפשר החרגת איזוק אלקטרוני ביו"ש"

בדיון משותף לועדת חוקה ומדע וטכנולוגיה התרעם ח"כ הרב משה גפני על ההצעה שלא לאפשר איזוק אלקטרוני לעצורים בשטחי יו"ש

צלם:shutterstock
צלם:shutterstock

בישיבה משותפת של ועדת חוקה חוק ומשפט וועדת המדע וטכנולוגיה שדנה על סוגיית הפיקוח על עצורים המשוחררים באיזוק אלקטרוני התרעם חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה על הכוונה לאפשר לשר לביטחון לפנים להחריג יישובים ביהודה ושומרון ששם לא ניתן יהיה לאפשר איזוק אלקטרוני.

כידוע, מידי שנה משתחררים עצורים רבים למעצר בית תחת פיקוח של אזיק אלקטרוני. עד עתה התנהל ההליך בהוראת שעה ולא בחקיקה מסודרת, ועתה מקודמת הצעת חוק שתסדיר את הנושא.

באחרונה נודע כי החברה המספקת את השירות מסרבת לאפשר את פעילות האזיק האלקטרוני בשטחי יהודה ושומרון, מאחר שנציגי החברה מסרבים להיכנס לשטחי יו"ש.

באחד הסעיפים שהובאו לוועדה נקבע כי תינתן האפשרות לשר לבטחון לפנים להחריג יישובים מסוימים מהליך האיזוק האלקטרוני, כשהכוונה בין היתר לשטחי יו"ש.

באם תתקבל ההצעה הרי שמדובר יהיה בפגיעה לרעה בתושבי יו"ש שלא יוכלו להשתחרר למעצר בית באיזוק אלקטרוני. יצוין כי כשליש מתושבי יו"ש הינם חרדים.

בדיון שהתקיים בוועדה המשותפת ישב בראש הוועדה ח"כ משה גפני שהתרעם ואמר כי "לא יאושרו הסעיפים המוצעים. בכל מקום שיש ריבונות ישראלית צריך להיות איזוק אלקטרוני. לא ייתכן שתהיה איפה ואיפה, ושר לבטחון פנים יחריג ישובים בעלי ריבונות ישראלית, בין אם מדובר בבית עילית או במערת המכפלה".
אזיק אלקטרוני וועדה גפני יישובים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד