כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ליצמן: הידרדרות נוראה, היהדות החרדית תאבק

הח"כים החרדים על הצעת חוק הגיור: "החלטת הממשלה פוגעת בראשונה במתגיירים שבתי דין רבים לא יכירו ביהדותם"

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

ח״כ פרוש הגיב: ״היהדות החרדית בוחנת את נתניהו במבחן התוצאה, הממשלה בראשותו, אישרה הקלות בגיור שמובילות לקרע ופילוג בעם. אם נתניהו היה נחרץ, לא הייתה עוברת החלטת ממשלה כזו. הכל זה מס שפתיים״.

ח"כ גפני הגיב: "אל סדרת ההרס שהממשלה הזו עושה בכל התחומים מצטרף נושא הגיור, כאשר לכל חברה ומועדון בעולם צריך יותר קריטריונים מאשר קבעו כאן בנושא הגיור. הממשלה הזו הפכה את הנושא של עם ישראל לדבר סחיר פוליטית והפוליטיקאים חושבים שיקבלו על כך מנדטים. בכל נושא במדינה כדי לקבל שירות ממשלתי, הדבר צריך להיעשות בעיר המגורים ורק פה שמדובר בתהליך דתי - איש הישר בעיניו יעשה. מדובר בהרס העם היהודי. המתגיירים שחלק ניכר מרבני ישראל בארץ ובעולם לא יכירו בגיוריהם, וייפגעו מכך, לא יסלחו לממשלה הזו על החלטתה. נפעל בעתיד בעז"ה לשנות את ההחלטה החמורה הזו".

יו״ר ש״ס אריה דרעי: האצבעות שהורמו היום בעד חוק הגיור ממשיכים את מדיניותה הרופסת של הממשלה בקלקול כל דבר הן בנושאים חברתיים והן בנושאי דת ומדינה. החלטת הממשלה פוגעת בראש ובראשונה במתגיירים שבתי דין רבים בארץ ובעולם לא יכירו ביהדותם. ממשלת ישראל מוליכה שולל את המתגיירים הללו, לא טובתם של המתגיירים מעניינת את הממשלה אלא הישרדותם של היושבים בה.

ח"כ יעקב ליצמן הגיב לאישור חוק הגיור ואמר כי "מדובר בפגיעה חמורה בצביונה היהודי של המדינה, באמצעות חוק גיור פסול ושערורייתי. ממשלת ישראל, ובראשם מפלגת הבית היהודי של בנט, רשמו היום הידרדרות נוראה ומבישה, שתכה גלים בעולם היהודי כולו".

"מתן אפשרות להתגייר ללא סמך הלכתי, כפי שהיה בכל הדורות – מהווה סטירת לחי למונח מדינה יהודית והופכת את הליך הגיור הישראלי לריק מתוכן ולא רלוונטי. היהדות החרדית תיאבק בהחלטה קשה זו ותביא לשינויה בכל דרך שהיא".
ליצמן גפני דרעי גיור פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד