כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"קשה לי מאוד לקבל"

נשיא בית החולים נגד הרופאים ששבתו

השבוע השביתה ההסתדרות הרפואית את מערכת הבריאות כמחאה על התקדמות צמצום עילת הסבירות • פרופ' יונתן הלוי, נשיא ביה"ח שערי צדק, הביע את דעתו: "קשה לי מאוד לקבל את הדעה הזו, ואני מצטער, למרות שאני מבין את הצורך במחאות - מערכת הרפואה הייתה צריכה להישאר מחוץ לזה"

נשיא בית החולים נגד הרופאים ששבתו
פרופ' יונתן הלוי צילום: יח"צ

השבוע השביתה ההסתדרות הרפואית את מערכת הבריאות למשך שעתיים שלמות, זאת כמחאה על ההתקדמות בחקיקת צמצום עילת הסבירות. אריה אלדד ביקש לדון על כך ב־103fm עם פרופ' יונתן הלוי, נשיא בית החולים שערי צדק, אשר הביע את דעתו בנושא.

בפתח השיחה התייחס פרופ' הלוי לדבריה של פרופ' רגב מבית החולים שיבא, אשר ציינה כי היא יודעת שיפגעו חולים אולם זאת בכדי למנוע נזק גדול יותר בעתיד. "קשה לי לקבל את העמדה של פרופ' רגב, מה עוד שגם ההצהרה שלה שאפשר לפגוע בחולים היום על מנת למנוע פגיעה בחולים בעתיד, זה יצוק בבטון שאם הרפורמה תעבור תהיה פגיעה בחולים. שביתה של שעתיים פוגעת בחולים מיד. קשה לי מאוד לקבל את הדעה הזו, ואני מצטער, למרות שאני מבין את הצורך במחאות - מערכת הרפואה הייתה צריכה להישאר מחוץ לזה".

"למשל נושא הטייסים והימנעותם מיום כשירות שבועי, יעברו מספר שבועות והרמטכ"ל ושר הביטחון יחליטו שכשירות חיל האוויר ירדה מתחת לקו האדום, יודיעו לממשלה ותתקבל החלטה מה לעשות. שביתה היום פוגעת בחולים היום, לא פוגעת בכשירות המערכת הרפואית בעוד שלושה או שישה שבועות. זה ההבדל ולכן אני חושב שמערכת הבריאות צריכה להישאר מחוץ למאבק הזה", הדגיש.

באשר לשאלה האם שביתה במערכת הרפואית הינה דבר אתי, הסביר: "לכאורה שביתה על השכר היא הרבה פחות אתית מאשר שביתה בעיניי מי שחושב שבאמת 'בואו נמנע טיפול מחולים היום על מנת שנוכל להעניק את הטיפול לרבים'. יחד עם זה, אני לא בטוח שצריך להכניס את הרופאים לאותה מערכת של שוטרים או אנשי צבא שאסור להם לשבות, ואנחנו רואים שגם המיתוס הזה נפגע. אני בעיקרון נגד שביתות רופאים. אם באמת תנאי השכר מביאים לכך שהפגיעה בחולים היא מול עיניינו, אז שביתה מבוקרת, מתכונת שבת, אתה יודע שיש גם שביתות בעצימת עיניים והאמצעים שננקטים בזמן שביתה הם כאלו שלא תהיה פגיעה. אני מבדיל".

"אני נגד שביתות במערכת הבריאות גם בנושא שכר, אבל אם הפגיעה בשכר היא כזו שלא ניתן לגייס רופאים והמערכת קורסת, אפשר לשקול את זה בצורה מבוקרת. החלטות פוליטיות או אישיות של המערכת הפוליטית זה לא חשש שווא. האם הנימוקים האלה עולים לכדי הצורך החד משמעי להשבית את מערכת הבריאות? לא השתכנעתי", סיכם.

יונתן הלוי שביתת רופאים הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד