כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חשיפת 'בחדרי'

אישום נגד ארבעה ערבים שהתעללו בתשוש הנפש: "התבקש לנשק את רגליו"

כתבי אישום יוגשו נגד ארבעה ערבים תושבי מזרח ירולים שהיו מעורבים לפני כשבועיים בהתעללות הקשה בצעיר חרדי תשוש נפש בבית החולים הדסה בעיר | הפרשה והתיעוד המזעזע נחשפו לראשונה ב'בחדרי חרדים' מה שהוביל לשורה של גינויים וכן לפעולה מהירה של משטרת ישראל

אישום נגד ארבעה ערבים שהתעללו בתשוש הנפש: "התבקש לנשק את רגליו"
תיעוד ההתעללות בצעיר החרדי צילום: מתוך הסרטון

בפרקליטות מחוז ירושלים יוגש כתב אישום נגד ארבעה ערבים תושבי מזרח ירושלים שהתעללו לפני כשבועיים לפנות בוקר בצעיר חרדי תשוש נפש בבית החולים הדסה עין כרם.

כזכור, לפני כשבועיים, בלילה שבין חמישי לשישי, כתב 'בחדרי חרדים' נחשף לשידור חי מזעזע, בו נצפו מספר צעירים ערבים מתעללים בצעיר חרדי תשוש נפש בשטח בית החולים הדסה עין כרם בירושלים. הצעירים תועדו מרקידים את החרדי, מורים לו להשמיע אמירות לאומניות, נותנים לו לאכול מהרצפה ומבקשים ממנו לנשק את רגליו של אחד מהם - כשהכול מצולם ומשודר בשידור חי לרשתות החברתיות.

כתב 'בחדרי' תיעד את הצילומים מהשידור, ופנה מיד למשטרת ירושלים, תוך שבמקביל דרש מהציבור במספר רשתות חברתיות להציף את משלט המשטרה בטלפון 100 בתלונות על האירוע.

משטרת ירושלים ותחנת מוריה האמונה על האזור, פעלה במהירות וביעילות, שלחה מיד שוטרים לשטח שהצליחו לעצור במקום את כל שמונת החשודים שהתעללו במתמודד הנפש והם הובאו למעצר להמשך חקירה ומעצרם הוארך מעת לעת למשך כשבועיים.

בהמשך נעצר חשוד נוסף אף הוא תושב מזרח העיר ששהה בבית חולים לצורך קבלת טיפול לאחר שנפגע בעימותים עם כוחות הביטחון ונחשד שהיה שותף להתעללות. האירוע החמור עורר זעזוע ציבורי, ושורה של שרים וחברי כנסת הוציאו הודעות גינוי חמורות לאירוע ושיבחו את משטרת ירושלים על פעולתה המהירה והיעילה.

היום (שישי) במשטרת ירושלים הודיעו כי חוקרי תחנת מוריה השלימו את חקירתם וכי התיק הועבר לפרקליטות המחוז שם הוחלט להגיש כתב אישום כנגד ארבעה מן המעורבים.

סנ"צ יוסי אהרון סגן מפקד תחנת מוריה אמר: "מעבר להתנהלותם הפלילית והפסולה של המעורבים בהשפלה והתעללות באדם תשוש נפש, יש פה גם מעשה חמור מאוד ברמה הערכית. לא יכולנו להישאר אדישים לנוכח פגיעה שכזו, פיזית ונפשית, במי שאינו יכול להגן על עצמו מפני אותם חשודים. החקירה נוהלה ביסודיות, כשכל שוטר שטיפל במקרה מהסייר, דרך שוטרי המשל"ט המחוזי, ועד החוקרים- הבינו ברמה הערכית את החשיבות הקיימת שבמיצוי הדין עם החשודים במעשה. נמשיך לפעול נגד כל מי שיפגע, ישפיל ויתעלל, בחסרי ישע ובהם תשושי נפש".

התעללות התעללות בחסר ישע כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד