כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"מתנה מסטאלין"

פוטין משגר איום לעבר פולין: "חולמים על בלארוס"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין האשים מנהיגים פולנים כי הם "חולמים על אדמות בלארוס" ואמר שכל התקפה על בעלת בריתה של מוסקבה תטופל כמתקפה על רוסיה

פוטין משגר איום לעבר פולין: "חולמים על בלארוס"
המלחמה באוקראינה: אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה האוקראני

לאחר שפולין הגיבה להגעתם של שכירי חרב של כוח וגנר לבלארוס על ידי העברת חלק מחייליה לגבולה המזרחי, האשים נשיא רוסיה ולדימיר פוטין את פולין בניסיון להשתלט על אדמות נוספות במזרח אירופה.

פוטין טען שהיו דיווחים בעיתונות על הקמת יחידה פולנית-ליטאית שתפעל במערב אוקראינה. הוא גם הזהיר כי כל מתקפה על בלארוס, בעלת בריתה היחידה של מוסקבה באירופה, תטופל כמתקפה על רוסיה. "זה ידוע שהם גם חולמים על אדמות בלארוס", אמר פוטין מבלי לספק ראיות לכך.

בנאום לקראת ישיבת מועצת הביטחון של רוסיה, אמר פוטין כי רוסיה תגיב "בכל האמצעים העומדים לרשותנו". פוטין טען שלמערב נגמר "בשר התותחים" באוקראינה ואמר כי מנהיגי פולין מבקשים להיות תחת המטריה של נאט"ו.

"הפרספקטיבה ברורה", אמר פוטין. "אם חיילים פולנים ייכנסו, למשל, ללבוב או לשטחים אוקראינים אחרים, הם יישארו שם. והם יישארו שם לנצח".

הנשיא הרוסי דיבר גם על ההיסטוריה של פולין, לטענת פוטין, "החלק המערבי של פולין הוא מתנה מסטאלין אליהם, פולין שכחה מזה, נזכיר להם" איים.

פוטין טען שברית המועצות החזירה את עצמאות פולין לאחר מלחמת העולם השנייה ואיפשרה לה להתרחב לשטחי גרמניה. "האם החברים שלנו בוורשה שכחו מזה? אנחנו נזכיר להם", אמר פוטין, והורה לראש המודיעין שלו לעקוב מקרוב אחר פעולותיה של פולין.

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה גרמניה פולין ולדימיר פוטין בלארוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד