כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
רקטות וכטב"מים

איראן מתחזקת אלפי לוחמים וחמושה בנשק מדויק בגבול ישראל

פרסום מעניין ב'ניוזוויק' על חטיבת האימאם חוסיין של משמרות המהפכה של איראן בסוריה שמתחזקת אלפי לוחמים (רובם סורים) וחמושה בנשק מדויק, רקטות וכטב"מים שנועדו לבצע התקפות נגד הכוחות האמריקניים בסוריה ונגד ישראל. מפורטות תקיפות שאותה יחידה אחראית עליהן בעבר

איראן מתחזקת אלפי לוחמים וחמושה בנשק מדויק בגבול ישראל

איראן הרכיבה יחידה חמושה בכבדות הכוללת אלפי לוחמים מרחבי האזור (רובם סורים) המסוגלים לבצע התקפות על חיילי ארה"ב בסוריה וכן נגד ישראל השכנה, כך לפי הדיווח ב'ניוזוויק' תוך ציטוט מסמך מגורם מסוכנות ביון של מדינה בעלת ברית עם ארה"ב (אולי ישראל).

פקיד המודיעין, שביקש להישאר בעילום שם בשל אופיו הרגיש של המידע, אמר ל'ניוזוויק' כי גורמים אמריקאים עודכנו על תוכן המסמך, שסקר את קיומה של "דיוויזיית האימאם חוסיין", הקשורה לכוח קודס של משמרות המהפכה האיראנית.

"הדיוויזיה היא הכוח הלוחם המובחר ביותר של כוח קודס בסוריה, ונחשבת לבעלת יכולות חזקות", נכתב במסמך.

חמושה בתחמושת מונחית מדויקת ובמל"טי תקיפה וריגול, יחד עם מערך רחב של כלי נשק קל יותר, ערכה הדיוויזיה אימון אינטנסיבי של התקפות מל"טים ורקטות שפגעו בבסיס של ארה"ב בדרום מזרח אל-טנף באוקטובר 2021, כך על פי גורם המודיעין.

גורם המודיעין הצביע גם על פעולות של חטיבת אימאם חוסיין נגד ישראל, לרבות מתקפת טילים בינואר 2019, מתקפת רקטות ביוני 2019 וניסיון תקיפה של מל"ט באוגוסט 2019, שיורט על ידי צה"ל.

דווח גם כי התקפות נוספות נגד ישראל וארה"ב נמצאות בתכנון האיראנים. "הם מתכוננים על מנת לגרום לאיום על הכוחות האמריקאים בסוריה ועל ישראל", אמר הגורם.

במסמך נאמר כי דיוויזיית האימאם חוסיין נוסדה בשנת 2016 תחת מפקד כוח קודס הוותיק, קאסם סולימאני, שחוסל במתקפת טילים של ארה"ב בעיראק בינואר 2020. "הדיוויזיה מייצגת כוח קרבי רב-לאומי המורכב מאלפי לוחמים מרחבי המזרח התיכון", נכתב במסמך. "היום המבנה מורכב מאלפי לוחמים בזירה הסורית. רובם סורים, אם כי חלקם מלבנון, אפגניסטן, פקיסטן, תימן, סודן ומדינות נוספות".

"פעילים אלו הגיעו לסוריה כחלק מ'מלחמת קודש' נגד האסלאם ה'מעוות' ודאעש, ונשארו באזור תחת כוח קודס לאחר סיום הלחימה האינטנסיבית באזור", נכתב.

עוד נאמר במסמך כי הקבוצה מורכבת מכמה מרכיבים, ביניהם "לוחמים קרביים, כוחות מיוחדים המצוידים בנשק מתקדם". הארסנל המתקדם שלה סופק ישירות על ידי איראן באמצעות מטוסי מטען הנוחתים בשדות תעופה בסוריה, ספינות משא המגיעות לנמל החוף המערבי של לטקיה ומשאיות מכולות שנסעו לסוריה דרך עיראק.

הנציגות האיראנית באו"ם, הגיבה לגבי הדיווח על קיומה של דיוויזיית האימאם חוסיין: "בעקבות היווצרות דאעש ובעיראק ובסוריה, איראן ארגנה מתנדבים שיעים ממדינות שונות להילחם נגד קבוצת הטרור".

"המתנדבים חיסלו בסופו של דבר את דאעש", נמסר מהנציגות האיראנית. "האג'נדה היחידה מאחורי גיבוש המתנדבים בסוריה הייתה להילחם בטרור בחסות ממשלת סוריה".

פקיד המודיעין ששוחח עם 'ניוזוויק' כינה את דיוויזיית האימאם חוסיין כ"מטריה" שבמסגרתה מתואמות כל הפעילויות הקשורות של איראן בסוריה, וטען כי "כל מה שיקרה בסוריה נמצא כעת בסמכות השיפוט של האיראנים והחטיבה הזו של כוח קודס". עוד נאמר, כי חיזבאללה במיוחד, מילא תפקיד קריטי בהקמת אוגדת האימאם חוסיין.

"זה החיזבאללה 2", אמר הבכיר.

ישראל לא עומדת מנגד, צה"ל ביצע מאות תקיפות בשנים האחרונות על עמדות החשודות הקשורות לאיראן בסוריה. תקיפה אווירית אחת כזו שהתרחשה בתחילת החודש במרכז העיר חומס זוהתה על ידי פקיד המודיעין שעמו שוחח ניוזוויק, כמבנה השייך לדיוויזיית האימאם חוסיין.

 

איראן ארה''ב סוריה ישראל משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד