י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ענף הבייקריס בבעיה קשה

מכה לתרבות האוכל האמריקאי: הרבנים בפסק חדש

פסק הלכה שיצא באחרונה בארה"ב גרם לסערה לנוכח השינוי שיצטרכו האמריקאים לעשות בלחמניות ובפיצות שברכתם עד היום הייתה 'מזונות'. לפי הרבנים אין לברך מזונות על לחמניות ולחמים שנחשבים כיום מזונות, אפילו כשאוכל מהם מעט. כל הפרטים 

מכה לתרבות האוכל האמריקאי: הרבנים בפסק חדש
יהודי חסידי אופה בייגל בארה"ב צילום: אברומי בלום

ארה"ב החומרית הידועה בתרבות ה"אינסטנט" - האוכל המהיר, כך שרוב הסנדוויצ'ים והלחמים שנמכרים שם כיום האמריקאים מברכים עליהם "מזונות". כעת, במכתב שיוצא על ידי פוסקי ההלכה בארה"ב הם פוסקים כי יש לברך 'המוציא'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר במכה חזקה לתרבות האוכל המהיר כפי שמכירים אותו בארה"ב ולמאפיות הבייקרי המפורסמות.

במכתב שנכתב על ידי פוסקי ההלכה בארה"ב נכתב "לכבוד אחינו בית ישראל, אנו מפרסמים לשאלת רבים את ההלכה בנוגע ללחמניות ולחם מזונות, לפי מצב המציאות כיום". 

הרבנים טוענים כי באים מהר מאוד לאכול יותר מכפי השיעור קביעת סעודה, המחייב בנטילת ידיים וברכת המזון גם כאשר מדובר בפת הבאה בכיסנין. 

לדברי הרבנים הלחמניות, סנדוויצ'ים והלחם מזונות הנמכרים כיום הם לפי רוב הפוסקים בכלל לא מצויים בגדר 'פת הבאה בכיסנין'. (גם בגלל שלא מספיק מתוק כדי שיפריע לאכול לחם רגיל, וגם כי זה הפך להיות הרגל אצל רוב האנשים כיום לאכול אותם כמו לחם רגיל) לכן, על לחם שכזה אי אפשר לברך מזונות אפילו אם אוכל ממנו מעט, וכידוע גדולי הדור זצוק"ל כפי עוררו על כך. 

להלכה למעשה קובעים הרבנים כי, אין לברך מזונות על לחמניות ולחמים שנחשבים כיום מזונות, אפילו כשאוכל מהם מעט, כמו כן יש לחנך את הילדים שלא לברך עליהם מזונות. 

כמו כן כותבים הרבנים כי יש לעורר את אלו המוכרים את המוצרים הללו, לכתוב עליהם ברכתו המוציא.

אוכל אמריקה פסק פסק הלכה מזונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד