כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הדיח לשקר וברח הביתה

נחשף: השערורייה של אמסלם בעת שירותו הצבאי

בעקבות התבטאותו של השר אמסלם במליאת הכנסת נגד אודי אורי שנפצע בעינו ממכת"זית במהלך הפגנה נגד הרפורמה, מ"פ בגדוד המילואים שבו שירת אמסלם חושף את מעורבותו של השר מהליכוד בתקרית בעייתית שלאחריה הורה לחיילים לשקר בתחקיר, ברח לביתו והודח לבסוף מן היחידה | אמסלם: "סיפורי בדיות"

נחשף: השערורייה של אמסלם בעת שירותו הצבאי
דודי אמסלם צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

בעקבות התבטאותו של השר דודי אמסלם מוקדם יותר השבוע כאשר תקף במליאת הכנסת את המפגינים נגד המהפכה המשפטית והתייחס לפציעתו של אלוף במיל' אודי אורי בעינו ממכת"זית במהלך ההפגנות בקפלן רס"ן (מיל') אורי קובץ, מ"פ בגדוד מילואים, שבו שירת אמסלם  סיפר לראשונה על התקרית שלדבריו, גרמה לאמסלם לעזוב את המילואים ביחידה.

 "במשך שנים, בהתאם לערכים של הגדוד, בגלל אחוות לוחמים, נמנעו לספר את הסיפור שאני עומד לספר עכשיו", הסביר ל"חדשות 12".

בריאיון, רס"ן (מיל') קובץ פירט מדוע לא חשף את הסיפור עד כה. "אני שייך בגאווה לגדוד שריון ששירתי בו במילואים במשך עשרות שנים. גדוד מדהים, גדוד עם ערכים, גדוד מחויב. היינו משפחה ואנחנו עדיין משפחה, מבחינתנו זה גאווה".

רס"ן (מיל') קובץ תיאר את התקרית שלדבריו, גרמה לאמסלם לעזוב את היחידה: "לילה אחד בג'נין, הייתי מ"פ כונן, ופתאום קראו לי מהחמ"ל: 'ג'יפ נתקע באמצע כפר ערבי'. מיד קפצתי יחד עם שני רכבים והגענו לפאתי הכפר, ושם מצאנו ג'יפ תקוע על סלע". הוא ממשיך, "חיילים עמדו שם, אחד מהם היה דודי אמסלם, ואמרו לנו שהם נתקלו במטח אבנים. חילצנו אותם והוצאנו את הרכב של אמסלם".

"למחרת בבוקר הגיע המ"פ שלו והתחיל לתחקר את אמסלם והסמ"פ על מה קרה. הם סיפרו לו שאחד החיילים נהג ברכב והוא נבהל ובסוף עלה על איזשהו סלע ולא הצליחו לזוז. בשלב מסוים הגיעה אליו ידיעה שהמח"ט עומד לקיים תחקיר למחרת", סיפר רס"ן (מיל') קובץ. "בזה הרגע אמסלם לקח את הרגליים שלו ופשוט ברח הביתה. זה היה הרגע האחרון שראינו אותו בגדוד".

קצין נוסף בגדוד ששוחח עם "חדשות 12" אישר גם הוא שאמסלם הלך הביתה כדי להתחמק מהתחקיר. אלא שזה לא היה הסוף; בשלב מסוים אחד החיילים נשבר והודה שאמסלם הכריח אותו להגיד שהוא היה הנהג ברכב, והכריח את כל הפלוגה לשקר למ"פ שלא דודי נהג אלא מישהו אחר, כי לאמסלם עצמו אסור היה לנהוג ברכב באותו אירוע מכיוון שהוא לא עבר את ההכשרה המתאימה. רס"ן (מיל') קובץ אומר: "כולם הרי ידעו שדודי נהג, כולם ראו אותם יוצאים. הוא הכריח את כל הפלוגה לשקר למ"פ".

רס"ן (מיל') קובץ מעלה ביקורת נגד השר: "אדם שבורח מתחקיר, שמדיח לשקר, מעז להגיד לטייס שמסכן את חייו כל יום 'צפונבון'? אתם מבינים על איזה תרבות אנחנו מדברים פה? איזה תרבות שקר? אני פונה פה אל ביבי. ביבי, בחור שלא מתאים להיות רס"פ בשריון, אתה ממנה אותו להיות שר בממשלה שלך? אתה מבין לאן אנחנו הולכים?"

תגובת השר דודי אמסלם: "צר לי שהתמונה שלי על הטנק הצליחה לעורר יצרים מדומיינים וסיפורי בדיות. האירוע המדובר אמנם קרה, אבל לא הודחתי מהגדוד, לא היה תחקיר, לא ברחנו הביתה. המשכתי לעשות מילואים עד קבלת מכתב רשמי של הצבא על סיום חובתי האזרחית לשרת במילואים".

כזכור, בנאום שנשא במליאת הכנסת, תקף השר אמסלם את המפגינים נגד המהפכה המשפטית והתייחס לפציעתו של אלוף במיל' אודי אורי בעינו ממכת"זית במהלך ההפגנות בקפלן. "היה איזה אחד, נשרט ליד העין, שלחו אליו את ה-BBC, את כל רשתות הטלוויזיה. למה? אחד צפונבון נפצע בעין. חס ושלום, איך יכול להיות", אמר השר.

דודי אמסלם מחאות הרפורמה המשפטית צה"ל תחקיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד