י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הישורת האחרונה

רבבות מפגינים בירושלים: זה מה שצפוי עד לביטול הסופי של עילת הסבירות

לקראת יום שני אז צפויה הקואליציה להשלים באופן סופי את ביטול עילת הסבירות, יותר ממאה אלף מוחים שהשתתפו בצעדה לכיוון ירושלים הגיעו הערב להפגין בסמוך לכנסת זאת במקביל להפגנות בקפלן וב150 מוקדים ברחבי הארץ | מחר יארגנו "תפילה המונית לשלמות העם" בכותל

רבבות מפגינים בירושלים: זה מה שצפוי עד לביטול הסופי של עילת הסבירות
המחאה הערב בירושלים צילום: Chaim Goldberg/Flash90

השבוע ה-29 למחאה: עשרות אלפי מוחים הגיעו הערב (שבת) בסיום הצעדה לבירה בעקבות כוונת הקואליציה להעביר את הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות באופן סופי בשבוע הקרוב.

במקביל אלפים מוחים גם בקפלן בתל אביב, בצומת חורב בחיפה ובכ-150 מוקדים ברחבי הארץ.

צעדת המחאה שהחלה בת"א והסתיימה הערב בירושלים החלה ביום שלישי כאשר במהלך המסע נוספו עשרות אלפי צועדים בנקודות העצירה השונות בדרך לירושלים.

מובילי המחאה אמרו כי בין הצועדים גם אנשי ביטחון לשעבר, שופטים בדימוס, אמנים וראשי פורום העסקים של ישראל. בנקודת העצירה חתמו חלק מהצועדים על "הצהרת הפסקת התנדבות למילואים" של ארגון המחאה "אחים לנשק".

כאמור, הערב חל מפנה דרמטי כאשר הערב כ-10,000 מילואימניקים הכריזו כי לא יתייצבו אם החקיקה תושלם - מעבר ל-1,194 אנשי חיל האוויר שכבר הודיעו על כך. 

במספר זה כלולים גם מילואימניקים שכבר הודיעו בעבר על אי-התייצבותם אם החקיקה תאושר סופית בקריאה שנייה ושלישית. במסיבת העיתונאים בבית חיל האוויר בהרצליה השתתפו, לפי המוחים, נציגים של כ-40 יחידות מילואים.

בנוסף הודיע הערב דובר ההסתדרות הודיע כי היו"ר ארנון בן דוד ייכנס הערב בלשכתו ישיבת חירום, במעמד בכירי ההסתדרות ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי. 

גורמים בהסתדרות מעריכים כי נשק השביתה נמצא על השולחן ונראה כי בן דוד ידרוש מהממשלה להגיע להסכמות עם האופוזיציה או שהוא ישבית את המשק. נזכיר כי השבוע השביתה ההסתדרות הרפואית את המרכזים הרפואיים לשעתיים כשביתת אזהרה, והיא ועד העובדים הראשון שמכריז על שביתה בגלל הרפורמה המשפטית.

מובילי המחאה ימשיכו את המחאה מהבירה אליה הגיעו הערב בסיום הצעדה ומחר בבוקר יארגנו "תפילה המונית לשלמות העם" ברחבת הכותל ובהמשך צפויה להתקיים צעדה ושרשרת אנושית לכנסת. 

בצהריים יקיימו המוחים פתיחה רשמית של 'מאחז הדמוקרטיה' עיר האוהלים בגן סאקר, כאשר לאורך היום צפויות מחאות וצעדות באיזור הכנסת וברחבי העיר. 

ביום שני היום בו צפויה הקואליציה להעביר באופן סופי את החקיקה ולבטל את עילת הסבירות, יקיימו המוחים הפגנות וצעדות לאורך היום ועד שעות הלילה מחוץ לכנסת וברחבי ירושלים.

 

 

 

הרפורמה המשפטית עילת הסבירות הפגנות ההסתדרות מילואימניקים סירוב פקודה מחאות חסימת כבישים כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד