כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
באישור המשטרה

כנקמה על הצתת שגרירות שוודיה, שריפת קוראן גם בדנמרק

אנשי ימין קיצוני בדנמרק שרפו עותק של הקוראן בבירה קופנהגן, מול השגרירות העיראקית במחאה על הצתת השגרירות השוודית בבגדד. התקרית גרמה למדינות במזרח התיכון לזמן את הדיפלומטים השוודים והדנים שלהן במחאה

כנקמה על הצתת שגרירות שוודיה, שריפת קוראן גם בדנמרק
שריפת הקוראן בדנמרק צילום: צילום מסך

במחאה על הצתת שגרירות שוודיה בבגדד, אנשי ימין קיצוני שרפו את ספר הקוראן גם בבירה קופנהגן בדנמרק. אנשי הימין הקיצוני שרפו בשבת עותק של הקוראן בקופנהגן מול השגרירות העיראקית.

במחאה על השחתת ספר הקוראן בשוודיה ובדנמרק, התקיימו אתמול הפגנות וצעדות בבירה בגדד ובמחוזות נוספים בעיראק. ניסיון של מפגינים בעיראק להגיע אתמול לשגרירות דנמרק בבגדד נבלמו על ידי המשטרה, רועי קייס מדווח כי בבצרה דרום עיראק התרחשו התקפות על חברות דניות.

כזכור, בסוף השבוע הודיעה ממשלת עיראק על ניתוק היחסים עם שוודיה וגירוש השגרירה השוודית מהמדינה בעקבות אירועי שריפת הקוראן במדינה.

ערב הסעודית הביעה גינוי חריף והביעה חוסר שביעות רצון מאי נקיטת האמצעים הדרושים כדי למנוע הישנות מקרים של "הפרות נגד קדושי האיסלאם", כך הודיע ​​משרד החוץ של הממלכה.

חילולי הקוראן הפומביים האחרונים על ידי קבוצות אולטרה-לאומיות בשוודיה עוררו זעם נרחב בקרב הקהילה הבינלאומית. משרד החוץ הסעודי מסר כי "קבוצה קיצונית בדנמרק שרפה עותק של הקוראן הקדוש, והעלתה סיסמאות של שנאה וגזענות נגד האיסלאם והמוסלמים, מול שגרירות הרפובליקה של עיראק בבירה קופנהגן".

התקריות גרמו למדינות במזרח התיכון לזמן את הדיפלומטים השוודים והדנים שלהן במחאה.

משרד החוץ הסעודי הביע גינוי בביטויים חריפים ביותר על "מעשים אלה המעוררים שנאה ואלימות בין דתות", והזהיר מפני "חזרה על המעשים הפרובוקטיביים הללו" המשפיעים על מיליוני מוסלמים ברחבי העולם ו"מהווים הפרה בוטה של ​​כל החוקים והנורמות הבינלאומיות".

כווית גם גינתה את התקרית האחרונה ואמרה "המעשה הפרובוקטיבי הזה מעמיק את השנאה, מלבה הקיצוניות ופוגע במוסלמים ברחבי העולם".

תוניסיה פרסמה הצהרה דומה וקראה לכל המדינות לכבד, כך ש"פשעים נתעבים הסותרים את ערכי הדו-קיום והסובלנות לא יחזרו על עצמם כדי לתדלק קיצוניות וטרור".

 

עיראק דנמרק שוודיה קוראן כווית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד