כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
איחר את המועד

צעיר בריטי שהתאסלם תכנן טבח בהלווית המלכה

מחבל בריטי שהתאסלם בכלא תכנן פיגוע בהלוויה של המלכה באמצעות תת-מקלע "כדי לשלוח מסר חזק", אך לא הספיק, והחליט במקום זאת לירות באשת דת נוצריה שנויה במחלוקת. הוא דן במזימה עם קיצונים אחרים בצ'אטים מוצפנים בפלטפורמת הודעות שונות

צעיר בריטי שהתאסלם תכנן טבח בהלווית המלכה
הלווית המלכה בלונדון צילום: The Royal family

אדוארד ליטל, בן 22, צעיר בריטי שהתאסלם, תכנן ירי המוני בהלוויה של המלכה אליזבת, אך איחר את המועד וביצע ירי לעבר אשת דת נוצריה שנויה במחלוקת שמרבה להתווכח על האיסלם.

ליטל שהמיר את דתו בזמן שריצה עונש מאסר כנער, תכנן לבצע טבח בהלוויית המלכה במנזר וסטמינסטר לונדון בספטמבר אשתקד. הוא ניסה להשיג תת-מקלע לאחר שדן במזימה עם קיצונים אחרים בצ'אטים מוצפנים בפלטפורמת הודעות שונות.

הצעיר המוסלמי יליד בריטניה אמר לחבריו: "אני חושב שרובה חצי אוטומטי ישלח מסר חזק עוד יותר". אך ליטל אחר את המועד לפעול ובמקום זאת בחר לירות לעבר מטיף נוצרי שנוי במחלוקת שמרבה להתווכח על האיסלאם והקוראן בלונדון.

מספר ימים לאחר מכן, ליטל נעצר בדרכו לקנות אקדח בסכום של 7000 דולרים עבור המתקפה, לאחר שלקח מונית מברייטון ללונדון בספטמבר האחרון.

במעצר הוא תקף בלש ושפך מים רותחים מעורבים בסוכר על אסיר בכלא. ליטל התאסלם כנער בזמן שריצה עונשים בגין עבירות שוד וסמים במוסד לעבריינים צעירים.

התובע במשפט אמר: "הנאשם תכנן לרצוח אנשים ליד המטיף הנוצרי ושוטרים או חיילים שהיו באזור. הוא ערך מחקר על כלי ירייה, מיקום הפיגוע המתוכנן, ביקש סיוע מקיצונים איסלאמיים אחרים, השיג כסף למימון הפיגוע שלו ועשה סידורים קפדניים לרכישת נשק חם".

בצ'אטים שלו בפלטפורמת ההודעות, ליטל התייחס לקורבן המיועד שלו כ'מכשפה רעה' ואמר שהוא יכול לירות בה 'נקודתית' ו'את כל מי שאיתה'.

הוא הוריד חומר אסלאמי קיצוני כולל עותקים של מגזין אל קאעידה והשתמש באפליקציית ההודעות המוצפנת כדי לדון בתוכניות שלו עם אחרים.

כבר יש לו 14 הרשעות בגין שוד, וסחר בסמים מאז 2017. גזר דינו ייגזר במועד מאוחר יותר.

טרור בריטניה המלכה אליזבת אל קאעידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד