י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הפגנות, סרבנות ואזהרת הרמטכ"ל

כך התקשורת הערבית מסקרת את מחאת השמאל

התקשורת הערבית דיווחה הלילה על "עשרות אלפי מפגינים שצעדו לירושלים במפגן כוח שמטרתו לחסום את הרפורמה השנויה במחלוקת של ראש הממשלה נתניהו". וציינה כי "יותר מ-100 ראשי ביטחון לשעבר של ישראל" חתמו על מכתב שבו קוראים לראש הממשלה לעצור את החקיקה

הפגנה בירושלים נגד הרפורמה
הפגנה בירושלים נגד הרפורמה צילום: Chaim Goldberg/Flash90

ערוץ אל ג'זירה הקטארי מדווח לצופיו כי "מארגני ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית בישראל הודיעו בשבת כי בהפגנות השתתפו כ-550,000 בני אדם, מתוכם 240,000 בתל אביב וכ-100,000 בירושלים, והיתר בערים חיפה, נתניה, כפר סבא, באר שבע".

כתב אל-ג'זירה ציין כי "הרמטכ"ל הישראלי ביקש פגישה עם נתניהו ביום ראשון לאחר סירוב חיילי מילואים לשרת והזהיר על כך, ערב הקריאה השלישית והאחרונה של הכנסת בהצעת חוק שתצמצם את סמכויות בית המשפט העליון".

הערוץ מציין כי "המשבר עורר פילוגים בתוך הצבא, על רקע חשש בקרב הישראלים מפני מוכנותו ללחימה".

בערוץ אל ערביה הסעודי דיווחו: "הפגנות הלילה נמשכו בישראל נגד הרפורמה המשפטית, כאשר יותר מרבע מיליון מפגינים יצאו לרחובות, כולל 100 אלף מפגינים בתל אביב ו-85 אלף במערב ירושלים, כך לפי כתב אל-ערביה/אלחדת".

הערוץ דיווח גם כי: המפגינים קיבלו תמיכה מראשי שירותי הביטחון הישראליים לשעבר וגנרלים לשעבר בצבא ובביון שהאשימו את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בסירובם של אנשי המילואים לשרת במחאה על הרפורמה".

העיתון הערבי 'ערב ניוז' דיווח, כי "עשרות אלפי מפגינים צעדו במוצאי שבת לירושלים במפגן כוח אחרון שמטרתו לחסום את השינוי השנוי במחלוקת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר יותר מ-100 ראשי ביטחון לשעבר של ישראל חתמו על מכתב שבו קוראים לראש הממשלה לעצור את החקיקה".

 

 

אל ג'זירה הרפורמה המשפטית ירושלים הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד