כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פצצות רבות לא התפוצצו

אוקראינה היא כיום המדינה הממוקשת ביותר

במהלך שנה וחצי של סכסוך, מוקשים יחד עם פצצות שלא התפוצצו, זיהמו חלק מאוקראינה בגודל של פלורידה או אורוגוואי. אוקראינה הפכה למדינה הממוקשת ביותר בעולם

אוקראינה היא כיום המדינה הממוקשת ביותר
מוקשים בכבישי אוקראינה צילום: צילום מסך

במהלך שנה וחצי של סכסוך, מוקשים יחד עם פצצות שלא התפוצצו, פגזי ארטילריה ושאר תוצרי לוואי קטלניים של המלחמה, זיהמו חלק מאוקראינה בגודל של מדינות כמו פלורידה או אורוגוואי, והיא הפכה למדינה הממוקשת ביותר בעולם.

השטחים הללו הם אסון ארוך טווח, לדברי מומחים יקח מאות שנים ויעלה מיליארדי דולרים לנקות את השטחים הללו ממוקשים.

"הכמות העצומה של אמצעי לחימה באוקראינה היא פשוט חסרת תקדים ב-30 השנים האחרונות", אמר גרג קראותר, מנהל התוכניות של Mines Advisory Group, ארגון צדקה בריטי שפועל לפינוי מוקשים ותחמושת שלא התפוצצה ברחבי העולם.

כ-30 אחוז מאוקראינה, יותר מ-100.000 קילומטרים רבועים, נחשפו למלחמה וידרשו פעולות פינוי שיקחו זמן רב והן יקרות ומסוכנות, כך לפי דו"ח עדכני של GLOBSEC, צוות חשיבה שבסיסו בסלובקיה.

ה'וושינגטון פוסט' מדווח כי היקף וריכוז התחמושת, הופכים את הזיהום של אוקראינה לגדול יותר מזה של מדינות אחרות עם מוקשים כבדים כמו אפגניסטן וסוריה.

עמותת HALO Trust, עמותה בינלאומית המפנה מוקשים, דיווחה על יותר מ-2,300 תקריות באוקראינה שבהן התגלו אמצעי לחימה הדורשים פינוי.

חומרי הנפץ כבר גבו מחיר כבד. בין תחילת הפלישה של רוסיה בפברואר 2022 ליולי 2023, האו"ם רשם 298 מקרי מוות של אזרחים משאריות פצצות, 22 מהם ילדים ו-632 פציעות של אזרחים.

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה מוקשים פצצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד