כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לקראת חקיקת עילת סבירות

אהרן ברק מפרסם גילוי דעת: "שנתניהו לא יסתמך עלי"

כשעתיים וחצי לפני העלאת חוק צמצום עילת הסבירות במליאת הכנסת לקריאה שניה ושלישית, מפרסם נשיא העליון בדימוס אהרון ברק גילוי דעת וטוען שהשימוש בשמו כמי שתומך בביטול או צמצום עילת הסבירות אינה נכונה ואינה ראויה

אהרן ברק מפרסם גילוי דעת: "שנתניהו לא יסתמך עלי"
אהרן ברק צילום: מתוך שידורי ערוץ 13

לקראת החקיקה הסופית של צמצום עילת הסבירות מפרסם הבוקר נשיא בית המשפט העליון (בדימוס) אהרון ברק גילוי דעת מיוחד בנושא.

"לאחרונה נוהגים גורמים פוליטיים מסוימים, ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, להסתמך עלי, כאילו אני מסכים או משלים עם הצעת החוק לביטול או צמצום עילת הסבירות המונחת עכשיו לפני הכנסת לקריאה שניה ושלישית. ההסתמכות עלי, כדי להצדיק הצעת חוק זאת, אינה ראויה ואינה נכונה. לכן אני רואה לנכון להעמיד דברים על דיוקם. וזאת עמדתי", מבהיר ברק.

"אני מתנגד להצעת החוק לביטול או צמצום עילת הסבירות בכל תוקף, ומשוכנע כי ההצעה, אם תאושר על ידי הכנסת, תפגע באופן קשה בערכי היסוד של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, והיא מאיימת לערער את שלטון החוק, המינהל התקין, טוהר המידות בשלטון, וזכויות היסוד של כל אדם בישראל".

הבוקר בשעה 10:00 תיפתח מליאת הכנסת לישיבה שלא מן המנין וייחל הדיון בהצעת חוק צמצום עילת הסבירות, שצפוי לארוך כ-26 שעות בסיומו תצביע הכנסת בעד ונגד החוק באופן סופי בקריאה שנייה ושלישית. לאחר מכן צפויות מפלגות האופוזיציה וארגונים שונים להגיש עתירה לבג"ץ נגד החוק.

עילת הסבירות אהרן ברק גילוי דעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד