כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בעקבות הביקורת הציבורית

באוצר מחפשים מקור תקציבי להגדלת קצבאות האברכים

שר האוצר סמוטריץ' הנחה את אגף התקציבים במשרדו למצוא מקור חלופי ל-130 מיליון השקלים להגדלת קצבאות האברכים וזאת לאחר ביקורת ציבורית בעקבות הדיווח שהכסף יבוא על חשבון תוכנית החומש למגזר הערבי

אברכים שוקדים על תלמודם. אילוסטרציה
אברכים שוקדים על תלמודם. אילוסטרציה

בעקבות הביקורת הציבורית, החליט שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי הכסף להגדלת קצבאות האברכים לא יועבר מתקציב התוכנית לפיתוח כלכלי של החברה הערבית, בניגוד להחלטה קודמת שלו. כך פורסם ב'כאן 11'.

סמוטריץ' הנחה את הדרג המקצועי במשרדו לאתר מקור תקציבי חליפי להגדלה של 130 מיליון שקלים של קצבאות האברך, בין השאר בעקבות מסרים שהתקבלו מהמפלגות החרדיות שהביעו התנגדות לפגיעה בתקציבי החברה הערבית. באוצר יצטרכו לאתר מקור חליפי, לאחר שחלק מהשרים כבר הביעו התנגדות להבאת קיצוץ רוחבי בתקציב של כל משרדי הממשלה לטובת מימון הגדלת קצבאות האברכים.

בתחילת השבוע דווח ב'כאן' כי הממשלה צפויה להעביר 130 מיליון שקלים מהתוכנית לצמצום פערים במגזר הערבי לטובת הגדלת קצבאות האברכים. הכספים הללו מיועדים לרווחה, לבריאות, לחינוך, לתשתיות ועוד. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הורה לבחון את מקור התקציב האמור, לאחר ששר החינוך יואב קיש לא הסכים להיות חתום על הקיצוץ הרוחבי.

סמוטריץ' התייחס בשבוע שעבר לתוספת התקציב לאברכים בפתח ישיבת סיעת 'הציונות הדתית' בכנסת ואמר: "מדובר ב-130 מיליון שקלים שמגיעים לישיבות. הם לא נרשמו בגלל טעות טכנית. יש מקור תקציבי והכול בסדר". 

קצבאות לאברכים העלאת קצבאות משרד האוצר בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד