כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
כדאי להימנע

סכנה: לרכבים האלה יש סיכוי יותר גבוה להרוג בתאונה

הרכבים שהסיכוי להיפגע בתאונה איתם הוא סיכוי גבוה הם רכבים גדולים וכבדים, שחלק מהם משווקים בישראל. אחד הרכבים אחראי ל-189 מקרים של הרג של נהג ברכב אחר

סכנה: לרכבים האלה יש סיכוי יותר גבוה להרוג בתאונה
טנדר דודג' ראם המשווק גם בישראל בראש הרשימה צילום: דודג'

רכבים מסוגים מסוימים הם יותר מסוכנים כאשר הם מעורבים בתאונה עם כלי רכב אחר, כך עולה ממחקר של איגוד חברות הביטוח האמריקאי, ה-IIHS. התוצאות של המחקר הזה אינן מתייחסות לתאונה בה הפגיעה היא באחריותו של הנוהג ברכב, אלא דווקא בתאונה בה האחריות מוטלת על נהג אחר, כלומר לא משנה האם אנחנו נהגים טובים, משנה עד כמה הנהג ברכב השני עלול לפגוע בנו.

התוצאות אינן מפתיעות מאוד: הרכבים שהסיכוי להיפגע בתאונה איתם הוא סיכוי גבוה הם רכבים גדולים וכבדים, שדרך אגב חלק מהם משווקים בישראל, אבל יש גם כמה רכבים שלא עונים על התנאים האלה.

עיקר הרכבים במקומות הראשונים הם טנדרים ונתון זה אינו מפתיע כי טנדרים הם מאוד נפוצים בכבישי ארצות הברית. המחקר עצמו מתייחס למידע אשר נאסף בין השנים 2018 ל-2021 על ידי ה-IIHS כלומר הרכבים אשר מופיעים בו הם רכבים חדישים למדי.

במקום הראשון נמצא טנדר אמריקאי גדול וכבד: ראם 3,500 בעל תא נוסעים ארוך והנעה כפולה. הטנדר הזה אגב משווק גם בישראל. הראם הוא הרכב אשר אחראי ל-189 מקרים של הרג של נהג ברכב אחר.

במקום השני נמצא רכב אמריקאי נוסף : דודג' צ'ארג'ר בעל מנוע HEMI חזק במיוחד. דגם זה אינו משווק בארץ אך בארה"ב הוא אחראי ל-164 מקרי מוות של נהגים שהיו במכוניות בתאונה שבהן היתה מעורבת הדודג' החזקה והמהירה.

במקום השלישי נמצא עוד טנדר שניתן למצוא גם בכבישי ישראל: פורד F350 בגרסה כפולה עם ארבע דלתות. הטנדר הגדול של פורד אחראי ל 147 מקרים של מוות שנמדדו בשלושת השנים שבהן נערך המחקר.

את המקום הרביעי לוקח עוד טנדר של ראם ה-2,500 (שגם משווק בישראל) עם 145 מקרי מוות ואילו את המקום החמישי לוקחת במפתיע מכונית משפחתית: קיה אופטימה אשר אחראית ל-134 מקרי מוות בתקופה אשר תועדה. אחריה במקום השישי נמצאת עוד קיה: הריו סדאן, עם 133 מקרי מוות שנגרמו בתאונות עמה.

סעו בזהירות.

 

ארה''ב טנדר תאונת דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד