י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אופטימיות באוויר

ברקע הדיבורים על פשרה - הבורסה עברה לעליות

המשקיעים ממתינים לפשרה: ברקע הדיווחים על הסכמה על ביטול עילת הסבירות והכוונה להביא לעצירת החקיקה למשך חצי שנה - הבורסה עברה לעליות שערים

ברקע הדיבורים על פשרה - הבורסה עברה לעליות
מסחר בבורסה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90.

זמן קצר מאז החלו הדיבורים על פשרה בחקיקת החוק על צמצום עילת הסבירות המסחר בבורסה לניירות ערך עבר לעליות שערים. מדד 'ת"א 35' עולה ב-1.3%, מדד 'ת"א 125' מוסיף 1%, וגם מדד הבנקים עבר להתחזקות של 1.3%. ככלל, הבורסה מוסיפה 1.8 אחוז מאז הרגע שבו דווח על אופטימיות בקואליציה.

ברקע הדברים, הדיווח כי בכירים בקואליציה מוכנים לפשרה על ביטול הסבירות ועצירת החקיקה למשך חצי שנה. מוקדם יותר פורסם כי גורמים בכירים בקואליציה טוענים כי הם מוכנים לפשרה שתרכך מהותית את החקיקה - אבל לא יסכימו לדרישה לדחות את יתר החקיקה לשנה וחצי.

הקואליציה נכנסת הבוקר (ראשון) לישורת האחרונה לקראת האישור הסופי בקריאה שניה ושלישית של החוק לצמצום עילת הסבירות. זאת ברקע שורה של מחאות ברחבי הארץ.

מליאת הכנסת נפתחה באופן חריג בשעה 10:00 בבוקר לקראת דיון ממושך על הצעת חוק יסוד: השפיטה, לצמצום עילת הסבירות. הדיון מתוכנן להיות ארוך וייקח 26 שעות, כשהאופוזיציה יכולה בכל רגע להפתיע את הקואליציה עם משיכת כל הנואמים והצבעה לא מתוכננת.

בורסה מסחר הצעות פשרה פשרה בחוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד