כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ניסיונות ההחייאה כשלו

שמעון יוסף טייל באלסקה ונפטר מדום לב

נער יהודי מאזור דטרויט נפטר בפתאומיות בזמן טיול במחנה קיץ באלסקה. משפחתו של המנוח הגיעה לקמפוס היהודי של חב"ד בעיר אנקורג' אלסקה, על מנת להבטיח שכל תהליך הפטירה והלוויה יבוצעו על פי ההלכה  

שמעון יוסף טייל באלסקה ונפטר מדום לב
חבריו של הנפטר מניחים תפילין בבית חב"ד צילום: Alaska Jewish Campus

נער יהודי מאזור דטרויט נפטר בפתאומיות ב-17 ביולי בזמן טיול במחנה קיץ באלסקה. גורמים רשמיים דיווחו כי ניסיונות החייאה של פרמדיקים לא צלחו.

סיימון (שמעון יוסף) מירקס, בן 16 מפרמינגטון הילס, מישיגן, התמוטט ומת לפי הדיווחים מבעיות לב, בפארק הלאומי פיורד קנאי, בזמן טיול קבוצתי דרך שביל הליכה, כך לפי מנהלי הפארק.

משפחתו של המנוח הגיעה לקמפוס היהודי של חב"ד בעיר אנקורג' אלסקה, על מנת להבטיח שכל תהליך הפטירה והלוויה יבוצעו על פי ההלכה. הרב יוסף ואסתי גרינברג, מנהלים של בית חב"ד, ארגנו את הובלת הגופה מאלסקה, למישיגן.

אנשי חב"ד סיפקו מקום לינה ל-30 החניכים האחרים וכן יועצים מקצועיים וארוחות חמות. הרב גרינברג ומקורבו הרב לוי גליזנשטיין ערכו טקס לזכרו של הנער. 

"הסברנו להם שאין ספק שהחבר שלהם, שנמצא עכשיו בגן עדן, רוצה לראות אותם ממשיכים בחיים, וזו הדרך הטובה ביותר להעניק לו שמחה", אמר גרינברג לאתר JNS. הרב גרינברג הוסיף "בעת שמחה ובשעת צער, אנחנו משפחה אחת גדולה ומורחבת".

לפני שהמנוח נלקח לנמל התעופה ערכה חב"ד מסע הלוויה מחוץ לקמפוס היהודי באלסקה שכלל את חברי הקהילה היהודית המקומית.



הרב גרינברג ואשתו הרבנית אסתי פרסמו פוסט מרגש בפייסבוק: "מחנה טמארק הוא מחנה יהודי ממישיגן שמבקר באלסקה בכל קיץ ב-40 השנים האחרונות. עם הטרגדיה האחרונה על לכתו של סיימון, הנהגת המחנה חיפשה דרך לספק נחמה. כמשפחה יהודית מורחבת אחת גדולה, עשינו כל שביכולתנו לקבל אותם לקמפוס חב"ד אלסקה עם מקומות לינה, ארוחות חמות, והכי חשוב תמיכה רגשית ורוחנית בתקופה קשה מאוד זו בחייהם הצעירים".

עוד ציינו: "לאחר שני לילות, המחנה הצליח לסיים את סידורי הנסיעה כדי להחזיר את כל החניכים והצוות הביתה למישיגן. אנחנו רוצים להודות לאלו בקהילה שהתייצבו לחבק את אחינו ואחיותינו שהיו כל כך זקוקים לחיבור ואהבה ברגעים המאוד קשים אלו. אזכור מיוחד לחברי הקהילה, העובדים הסוציאליים שהגיעו מאוחר בלילה כדי לתת טיפול מקצועי לבני נוער אלה".

"ליבנו עם הוריו ואחותו היקרים של סיימון, חבריו, וכל קהילת יהודי דטרויט. אנו שולחים את תפילותינו שתנוחמו ותמצאו נחמה בהמשך מורשתו של סיימון. ברור שאיבדנו פנינה של ילד, טוב לב, חכם, אדיב, צנוע, אכפתי ומלא חיים. תהי נשמתו צרורה בצרור החיים".

 

בית חב''ד אלסקה דום לב מישיגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד