כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
גל הסרבנות בצה"ל

יוצאי יחידות מובחרות: המצב בצבא חמור ממה שמתואר

ברקע הפסקת פעילותם של אלפי משרתי קבע, יוצאי יחידות מובחרות מתריעים היום כי גל הסרבנות גולש גם אל צבא הקבע לאחר שעשרות משרתים הודיעו על רצונם להפסיק לשרת אם החקיקה המשפטית תמשיך

יוצאי יחידות מובחרות: המצב בצבא חמור ממה שמתואר
חיילי צה"ל. אילוסטרציה. צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

קבוצה של יוצאי יחידות מובחרות התריעה היום (ראשון) כי גל הסרבנות גולש ממשרתי המילואים אל צבא הקבע בו לטענתם הודיעו עשרות על רצונם להפסיק לשרת. כך מתפרסם ב"הארץ".

"אנו שומעים ביחידותינו בשבועות ובימים האחרונים על רצון גובר וקונקרטי של עשרות רבות של אנשי קבע פעיל להפסיק או לא להאריך חוזים", נכתב בהודעה מטעם יוצאי מערך המ"מ, פורום הרפואה הצבאית, יחידת 8200 ואנשי מערך הסייבר ההתקפי, שייטת 13, חטיבת המחקר ותלפיות. לדבריהם, "המספרים גדלים מדי יום. המצב חמור בהרבה ממה שמתארים ראשי הצבא".

אמש חל מפנה דרמטי כאשר כ-10,000 מילואימניקים הכריזו כי לא יתייצבו אם החקיקה תושלם - מעבר ל-1,194 אנשי חיל האוויר שכבר הודיעו על כך.

במספר זה כלולים גם מילואימניקים שכבר הודיעו בעבר על אי-התייצבותם אם החקיקה תאושר סופית בקריאה שנייה ושלישית. במסיבת העיתונאים בבית חיל האוויר בהרצליה השתתפו, לפי המוחים, נציגים של כ-40 יחידות מילואים.

באיגרת שפרסם היום הרמטכ"ל הלוי לחיילים הוא כתב: "לא אתייחס למהות המחלוקת בחברה הישראלית – היא לגיטימית. תפקידו של צה"ל להגן על המדינה, בין היתר, כדי שתתאפשר מחלוקת בתנאים בטוחים. כשהמחלוקת גולשת לשורות צה"ל ופוערת בו סדקים, לוחם ביבשה עלול לטעות ולחשוב שטייס בחיל האוויר לא יסייע לו בגלל אותה מחלוקת; טייס בחיל האוויר עלול לטעות ולחשוב שניתן לא להתכונן ולשמור על כשירות למלחמה, בשעה שבפועל, אנו עשויים להזדקק לו בקרוב, אלה סדקים מסוכנים".

הרפורמה המשפטית עילת הסבירות סרבנות צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד