כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"ברור שאנו צודקים"

ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה

ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה בשל החוק לצמצום עילת הסבירות | בנאום שנשא אמר היו"ר "אנו מחויבים לחינוך הרפואי ברמה הגבוהה ביותר. כשהבנו שתהיה פגיעה ברופאים ובמטופלים נכנסנו לתמונה"

 ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה
מחאה בתל אביב צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ההסתדרות הרפואית הכריזה היום (ראשון) על סכסוך עבודה בשל מה שהם מכנים כ"פגיעה מהותית בתנאי עבודתם ובזכויותיהם של הרופאים כמו גם במערכת הבריאות", זאת במידה ויעבור החוק בנודע לצמצום עילת הסבירות. על פי ההחלטה, הסכסוך מקיף את כל הרופאים במערכת הציבורית בישראל שיוכלו למעשה לשבות החל מעוד שבועיים.

בנאום שנשא יו"ר ההסתדרות הרפואית בבנייני האומה, הוא אמר כי זה קשה לרופאים "לעזוב את מקום העבודה שלנו, אבל אנחנו הכי נאמנים לחולים שלנו, אנחנו פה בשביל החולים שלנו, כל מה שאנחנו עושים פה הוא עבור המטופלים. לצערנו יש קושי לרתום את ארגוני העובדים, כשם שיש קרע בעם כך יש קרע בארגוני העובדים".

בנוסף, הוא הסביר מדוע הרופאים הצטרפו למחאה בשלב מוקדם ואמר "אנחנו לא כמו כל ארגון עובדים אחר, אנחנו לא דואגים רק לזכויות הרופאים, אלא גם לאוטונומיה של הרופא ולמערכת הבריאות בישראל. אנו מחויבים לחינוך הרפואי ברמה הגבוהה ביותר. ברגע שהבנו שתהיה פגיעה ברופאים ובמטופלים, אז נכנסנו לתמונה. ברור לנו שאנחנו צודקים, אבל חשוב שנדבר עם חברינו בעבודה בשיח מכבד". 

ההסתדרות הרפואית סכסוך עבודה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד