כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"מידע מודיעיני"

השוטרים פשטו על בית העבריין: זה מה שהם מצאו

בפעילות מורכבת של רשות הטבע והגנים, מג"ב ומשטרת ישראל שבוצעה היום בבוקר, נמצאו ערכי טבע מוגנים שנלקחו ממפרץ אילת אצל תושב הצפון | בין היתר נתפסו צדפות, חלזונות ומספר מינים של אלמוגים רכים כולם אסורים באחזקה

השוטרים פשטו על בית העבריין: זה מה שהם מצאו
ערכי טבע צילום: רט"ג/דוברות המשטרה

בפעילות משותפת שנערכה היום (ראשון) בבוקר של רשות הטבע והגנים עם משטרת קריית שמונה, תחום החזקת חיות בר בשבייה, פקחי מפרץ אילת ופקחי מחוז צפון של רשות הטבע ובסיוע דסק מודיעין מג"ב-רט"ג נמצאו בבית פרטי בצפון הארץ ערכי טבע מוגנים שנלקחו ממפרץ אילת ובניהם: צדפות, חלזונות ומספר מינים של אלמוגים רכים כולם אסורים באחזקה. 

ערכי הטבע הועברו למתחם מיוחד העוסק בשימור בתי הגידול והסביבה הימית ומקום לחינוך ולמידה על האוצרות הימיים וזאת מאחר וערכי הטבע המוצאים מים סוף לא ניתנים להחזר מחשש שנדבקו בפטוגן כלשהו או שיעבירו מחלה ויפגעו במערכת האקולוגית העדינה המתקיימת במקום. 

כאמור במפרץ אילת מתקיימת מערכת אקולוגית שברירית מאוד, כאשר פוגעים בערך טבע יש לו השפעה רוחבית על כל המערכת כפי שראינו למשל במקרה של הקיפודים שנעלמו מהמפרץ.

אדוה פרץ, פקחית תחום סחר והחזקת חיות בר בשבייה אמרה: "בזכות מידע מודיעיני ושיתוף פעולה עם משטרת קריית שמונה ומג"ב הגענו אל החשוד שהחזיק בניגוד לחוק ערכי טבע מוגנים. לצערנו, אנו יודעים על מספר עבריינים בארץ אשר שמו למטרה לבזוז ערכי טבע ממפרץ אילת במטרה למכור אותם באזורים שונים בארץ למטרות נוי. החשוד נמצא בחקירה בחשד לעבירה, פגיעה, החזקה וסחר ללא היתר בערכי טבע מוגנים. 

עוד הוסיפה פרץ: "החזקת ערכי טבע מוגנים ובפרט של מינים ימיים מוסדרת תחת היתר ברור המפורסם באתר רשות הטבע והגנים וכל מין שאינו תחת היתר זה אסור בהחזקה, בוודאי שאסורה שליית ערכי טבע מוגנים מהים ללא היתר."

 

 

טבע עבריינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד