כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תיעוד חמוד

בספארי מתרגשים: גורת קוף חדשה נוספה למשפחה

גורת קוף קולובוס גרזה חדשה בספארי רמת גן: מטפלי מחלקת הקופים הגיעו בבוקר יום שבת לפני שבועיים לבתי הלילה של קופי הקולובוסים וראו כי הנקבה וומיזי נושאת על בטנה גור חדש 

בספארי מתרגשים: גורת קוף חדשה נוספה למשפחה
הגורה החדשה צילום: ספארי רמת גן

לפני כשבועיים, 20 שנים בדיוק לאחר ההמלטה האחרונה של גור קולובוס גרזה, בספארי המרכז הזואולוגי רמת גן מבשרים על המלטה חדשה של גורה קטנה ו... לבנה להפליא.

 ההתרגשות כפולה גם מאחר והסתיימה בצורת של 20 שנה כאשר הקולובוס האחרון נולד בספארי בשנת 2003 .

מטפלי מחלקת הקופים הגיעו בבוקר יום שבת לפני שבועיים לבתי הלילה של הקולובוסים וראו כי הנקבה וומיזי נושאת על בטנה גור חדש ומתוק עד מאוד.

בספארי קבוצה של 6 קופי קולובוס גרזה, או בעצם כבר שבעה. מין זה של קולובוס מתהדר בפרווה מפוארת בצבעים שחור ולבן וגוריהם לבנים לגמרי בהיוולדם. קולובוסים הם קופים אילניים שכמעט ואינם יורדים אל הקרקע. הם מבלים את רוב זמנם בצמרות העצים שם הם אוכלים בעיקר עלים.

 בימים שלאחר ההמלטה המטפלים פקחו שבע עיניים על שבעת הקולובוסים בחצר. זו ההמלטה הראשונה של וומיזי, ונקבות צעירות לא תמיד יודעות לטפל בגורים כמו שצריך אם לא הייתה להן ההזמנות לצפות בטיפול כזה אצל פרטים אחרים בקבוצה או שכבר המליטו בעבר. למרות חוסר הניסיון נראה שוומיזי מסתדרת לא רע בכלל. הגורה תלויה על בטנה ומחזיקה היטב את אמה – כפי שגורי קופים אמורים לעשות לאחר היוולדם.

תחילה אפשרו בספארי לוומיזי לטפל בשקט בגורה מכיוון שהנקבות האחרות בחצר – תשרי וקלודין, גילו עניין רב מאוד בתוספת החדשה למשפחה. אפשרנו לקופים האחרים בקבוצה לראות ולהכיר את הגורה אך לא לגעת בה במיוחד בגלל שבפעם הראשונה שהן הצליחו להגיע לגורה הן לקחו אותה ווומיזי חיכתה זמן רב עד שהיא קיבלה בחזרה את ביתה.

 ביום שלמחרת וומיזי יצאה לחצר הקולובוסים כששתי הנקבות נשארו למספר שעות במרפסת בתי הלילה כך שהן תוכלנה להיות בקרבת וומיזי ובתה אך לא לקחת אותה. המטפלים עקבו אחר המתרחש בחצר כדי לראות האם האם והגורה מסתדרות להן בין העצים והענפים. זו גם הייתה ההזדמנות לוודא שהעברת הגורה מאמה לנקבות האחרות התרחשה במודע ולא כ"חטיפה" מה שקורה לעיתים בקבוצות של קופים.

לאחר כשעה כשהמטפלים שבו, וומיזי ואמיר (האבא) ישבו ואכלו להם בחצר אולם הגורה החדשה לא נראתה. המטפלים נכנסו לבתי הלילה שם המתינה להם הפתעה - תשרי וקלודין ישבו להן בבתי הלילה כשבאמתחתן גורת קולובוס קטנה ולבנה.

למעשה וומיזי נהגה כפי שהיית מצפה מכל קולובוסית ברת דעת, היא העבירה את הגורה הקטנה ל"דודות" שלה כדי שיסייעו לה בטיפול. זוהי התנהגות מוכרת אצל קופים בכלל וקולובוסים בפרט, הנקבות האחרות בקבוצה מסייעות לאמא לטפל בגור על מנת שתשמור על כוחותיה, תוכל ללכת לאכול ולדאוג לצרכיה וכך גם הן תוכלנה להתנסות בטיפול אמהי שהן תצטרכנה בעתיד כדי לטפל בצאצאים שלהן.

 משועשעים מהסיטואציה המטפלים המשיכו לתצפת על האינטרקציה בין הקופים בחצר ומשראו שהקולובוסיות מחזירות את הגורה לאימה כדי שתוכל להניק אותה הבינו שאפשר להפסיק לדאוג ולתת למשפחת הקולובוסים לטפל בעצמה בגורה.

 

קוף ספארי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד