כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
הקריא ממגילת העצמאות

ההפגנה נגד הרפורמה המשפטית בירושלים: הנשיא לשעבר נאם

עשרות אלפים הפגינו הערב נגד הרפורמה המשפטית בירושלים, לקראת אישורה הסופי של ביטול עילת הסבירות מחר בכנסת. הנשיא לשעבר ריבלין נאם. גם נשיא בית משפט העליון לשעבר נאם

ההפגנה נגד הרפורמה המשפטית בירושלים: הנשיא לשעבר נאם
הפגנת מתנגדי הרפורמה בירושלים צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
נשיא המדינה לשעבר רובי ריבלין נאם לראשונה הערב בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית ליד משכן הכנסת. ריבלין אמר: "אחיותיי ואחיי, לא באתי הנה כדי להסית נגד מישהו אלא באתי להשתתף עם עמנו, עם אזרחינו כדי להינצל מרגע רע שלא היה כמותו בתולדות המדינה, אנא מכם, תפקידנו לראות האם נוכל ב-24 השעות הקרובות להציל את המדינה הנפלאה שלנו".

נשיא המדינה לשעבר רובי ריבלין שפעם היה נחשב לאיש ימין על מלא ואף יצא נגד החונטה המשפטית, ציטט הערב במהלך נאומו בהפגנת השמאל בה השתתפו עשרות אלפים מתוך מגילת העצמאות: "מדינת ישראל תהא פתוחה לעלייה יהודית ולקיבוץ גלויות, תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה. תהא מושתתת על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל. ישראל תקיים שוויון זכויות חברתי ומדינה לכל אזרחיה, בלי הבדל דת גזע ומין".

ריבלין נואם בהפגנה. צילום: חיים גולדברג, פלאש 90.

גם נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק מי שאחראי לשליטה של בית המשפט העליון, שיגר נאום מוקלט להפגנה מול הכנסת ואמר כי ההצעה לביטול עילת הסבירות "תוביל לאסון לאומי כבד". הוא אמר למפגינים: "אני מתנגד להצעה בכל התוקף. אני משוכנע כי ההצעה הזאת אם תאושר על ידי הכנסת, תפגע באופן קשה ביותר בערכי היסוד של ישראל כמדינה יהודית וכמדינה דמוקרטית, אני בטוח שהצעת החוק הזאת תערער את שלטון החוק ותפגע במנהל התקין, בטוהר המידות ובזכויות היסוד של כל אדם ואדם".

גם ראש השב"כ לשעבר עמי איילון נאם בהפגנה בירושלים ואמר כי "החקיקה מרסקת את החברה הישראלית, קורעת את העם, מפרקת את צה"ל ופוגעת פגיעה אנושה בביטחון, ניצחון במאבק הזה הוא יצירת מציאות שבה ביום שאחרי נמשיך לבנות את מדינת ישראל ביחד. ואני מדגיש ביחד. שם צריך להתחיל הדיון. העברת החוק מחר היא פריצת סכר. השרים לא מתביישים כבר, בסופו של דבר כל החוקים האלה יגיעו לפתחו של בג"ץ. היום בו ידונו בחוק שופטי בג"ץ הוא יום הדין של כולנו, זה לא מחר, זהו מספר חודשים לא ארוכים".

 

הרפורמה המשפטית ירושלים אהרן ברק רובי ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד