ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הישג לפרקליטות: בוטל שחרור 4 אסירים בטחוניים

בית המשפט לעניינים מנהליים קיבל את עתירות הפרקליטות לבטל את החלטת ועדת השחרורים לגבי ארבעה אסירים

שחרור אסירים. צלם:פלאש 90
שחרור אסירים. צלם:פלאש 90

בית משפט לעניינים מנהליים בבאר שבע קיבל 4 עתירות מנהליות שהגישה פרקליטות מחוז דרום (פלילי) נגד החלטות ועדת השחרורים לשחרור מוקדם ממאסר של 4 אסירים בטחוניים המרצים מאסרם בבתי הכלא באזור הדרום, לאחר שנשפטו כל אחד מהם לתקופות מאסר שונות בגין ביצוע עבירות של זריקת בקת"בים וידוי אבנים לעבר כלי רכב ישראלים ולעבר כוחות הביטחון באזור ירושלים, תקיפת שוטרים ועוד. אחד האסירים שביקש שחרור מוקדם ושבקשתו אושרה על ידי הוועדה השתייך לארגון טרור וביצע את העבירות במסגרת פעילותו בארגון.

במסגרת העתירות שהוגשו נגד החלטות ועדת השחרורים לשחרור מוקדם טענה הפרקליטות כי קיים סיכון לשלום הציבור בשחרורם של האסירים וכי הוועדה לא נתנה משקל ראוי לנסיבות ביצוע העבירות, לרקע האידיאולוגי לביצוען וכן התעלמה מישום ההלכות לפיהן אסיר המבקש שחרור מוקדם אמור לשאת בנטל ההוכחה כי סרה המסוכנות ממנו. כמו כן צויין בעתירות כי התעלמה הוועדה מהתנהגותם השלילית של האסירים בכלא ומחוות דעת של גורמי הביטחון המצביעות על מסוכנותם במקרה של שחרור מוקדם, לאור העדר יכולת פקוח. הוועדה אף לא נתנה משקל לעובדה כי עבור חלק מהאסירים מדובר בהרשעה נוספת בגין עבירות דומות, לחזקת המסוכנות הקיימת לגבי אסירים ביטחוניים וליתרת המאסר הארוכה שנותרה.

בית המשפט לעניינים מנהליים בב"ש קיבל כאמור בהחלטות שונות את עתירות הפרקליטות וביטל את החלטות הוועדה לשחרור מוקדם ממאסר של אסירים בטחוניים.

באחת ההחלטות נכתב כי "החזרתו של המשיב לתא השטח בו פעל כנגד הביטחון, בתקופה זו שהינה רוויית אלימות ומתח בטחוני, עלולה לסכן את שלום הציבור. שיקולים אלה נעדרו לחלוטין מהחלטת הוועדה..."

את המדינה יצגו בעתירות עורכי הדין ענבל ברסאנו ושלום שיפר מפרקליטות מחוז דרום (פלילי).
פרקליטות אסירים עתירה שחרור דרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד