כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
דרמה לילית

קניונים, סופרים ובנקים: אלו העסקים שישבתו היום | הרשימה המלאה

ראשי 'פורום העסקים', בו חברות מעל מאה מהחברות הגדולות במשק, הכריזו על שביתת מלאה במחאה על קידום החוק לביטול עילת הסבירות | בין החברות שנכללות בפורום העסקים נמצאים הבנקים הגדולים: לאומי, הפועלים, מזרחי טפחות והבינלאומי | גם רשת 'ביג' תשבות 

קניונים, סופרים ובנקים: אלו העסקים שישבתו היום | הרשימה המלאה
מתחם של ביג צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

בתום כינוס הלילה של פורום העסקים, שמונה את ראשי כ-150 החברות הגדולות במשק הם הודיעו כי הם מתכוונים להשבית את המשק במחאה על חקיקת חוק צמצום עילת הסבירות.

בהודעה שפרסמו הם כתבו כי "מחר בבוקר לא תיפתח הפעילות של החברות שבפורום. הפורום קורא לחברות ועסקים נוספים להצטרף לצעד החירום שננקט, בלית ברירה, על מנת להביא לעצירת החקיקה החד צדדית וכניסה להידברות. חייבים להגיע להסכמות שימנעו את הפגיעה הדרמטית בכלכלה ואת השסע שקורע את החברה, מפרק את צבא העם ומסכן את הבטחון והעתיד של כולנו. הפורום קורא לראש הממשלה למלא את חובתו, להבין את גודל האסון שעלול להתרחש בימי בין המצרים שלפני תשעה באב, לעצור מיידית את החקיקה ולהיכנס להידברות."

גם רשת 'ביג מרכזי קניות' פרסמה הודעה בה נאמר: "עובדי ביג ושוכרים יקרים, הריני להודיע בזאת על השתתפות מרכזי ביג בשביתה במשק שתתקיים מחר כפי שהודיע פורום העסקים של ראשי החברות הגדולות. מרכזי ביג ישארו מחר סגורים והחנויות לא יפתחו".

בשבוע שעבר הפורום פרסם הודעה בה נאמר כי "אנחנו בתקופה מהקשות שעברה המדינה. החקיקה החד-צדדית תביא לנזק עצום לכלכלה הישראלית, תפרק את צבא העם, תפגע בחוסן הלאומי של המדינה, ותביא לקרע בלתי הפיך בעם. הבאת החקיקה לנקודת האל-חזור באופן חד-צדדי תוביל את הפורום לנקוט את כל האמצעים על פי דין לעצירת המשק. אנחנו קוראים לממשלת ישראל לעצור את החקיקה ולחזור להידברות לשם הגעה להסכמה רחבה".

הפורום העסקי כולל 76 אנשים עסקים בכירים. אנשי העסקים שנמנים עם הפורום העסקי הם בין היתר ליאורה עופר - בעלת השליטה במליסרון; דנה עזריאלי - בעלת השליטה בקבוצת עזריאלי; הראל ויזל - בעלים ומנכ"ל חברת פוקס; איתן בר זאב, יו"ר ביג; דוד פתאל - מייסד מלונות פתאל; שחר תורג'מן - יו"ר קבוצת בריל; אבי לוי - יו"ר ובעלים של דלק; ליאון קופלר - יו"ר סופר פארם; מריוס נכט - בעלים של חברת אנג'לס; חמי פרס - שותף ומנכ"ל פיטנגו; חיים כצמן - מנכ"ל G סיטי; סמדר ברבר צדיק - מנכ"לית הבנק הבינלאומי; דב קוטלר - מנכ"ל בנק הפועלים; חנן פרידמן - מנכ"ל בנק לאומי; אבי לוי - מנכ"ל דיסקונט; ומשה לארי - מנכ"ל מזרחי טפחות. עידן וולס - מנכ"ל קבוצת דלק; אהרלה מנקובסקי - שותף מנהל בפיטנגו; אפי רוזנהויז - יועץ עסקי ומנכ"ל שופרסל לשעבר; חן למדן - מנכ"ל אוריין; צחי ארבוב - יו"ר ובעל השליטה בקבוצת אקרו; עומר לוי - יו"ר סמלת; רפי ביסקר - יו"ר קבוצת בסט; בני גבאי - יו"ר הפניקס אחזקות; מוקי שניידמן - מנכ"ל צור שמיר ויו"ר ביטוח ישיר; שוקי שוורץ - בעלים ומנכ"ל טולמנס; ורון פאינרו - מנכ"ל מקס.

מחאה השבת השבתה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד