י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אתונה: אנטישמים חיללו את אנדרטת השואה

יוון סוערת: נציגי ארגון רדיקלי-אנטישמי מקומי, חיללו את אנדרטת השואה המוצבת בלב אתונה

אתונה. צילום ארכיון
אתונה. צילום ארכיון

כתובות גרפיטי נגד יהודים התגלו במהלך סוף השבוע האחרון על האנדרטה לזכר נרצחי השואה הי"ד המוצבת באתונה, בירת יוון.

האנדרטה היא מבנה עשוי שיש שמעוצב בצורת מגן דוד שנשבר וששת משולשיו מנותקים ממרכזו וממוקמים במרחקים בלתי שווים ממנו. קודקוד כל אחד מבין המשולשים נוטה לעברם של ערים וכפרים ביוון שמהם גורשו התושבים בדרך להשמדתם.

על גבי חלקיו של המבנה חרותים שמות מקומות היישוב מהם גורשו היהודים. מרכזו של המגן-דוד שלם ומסמל את הישרדותו של גרעין הקהילה ופריחתו מחדש. האנדרטה הוקמה ומומנה על ידי עיריית אתונה. והוצבה עם הקמתה במרכזה של העיר, סמוך לאקרופוליס ובקרבת בית הכנסת ברחוב מלידוני, שם, בשנות השואה, נלכדו כ־350 יהודים בבית הכנסת בתקופת הכיבוש הגרמני של יוון ולאחר שהגיעו למקום בעקבות שמועה שהתבררה כשקרית - לפיה הגסטאפו מחלק שם מצות. עם הגיעם הם גורשו למחנה ההשמדה אושוויץ ורובם נרצחו הי"ד.

סגן ראש ממשלת יוון, אבנגלוס וניזלוס, מסר בתגובה לאירוע כי הורה לרשויות לעשות כל שביכולתן כדי ללכוד את הפושעים ולהעמיד אותם לדין.

כלי התקשורת המקומיים ביוון דיווחו כי מדובר בפעם השניה במהלך השנה האחרונה שאלמונים פוגעים ומחללים את האנדרטה שהפכה לסמל ויוצרת סערה מקומית. לפי הדיווח, על אחת האבנים ריססו בדיו כחול חברי הארגון את שמו של הארגון. מדובר בארגון אנטישמי המגדיר את עצמו לאומני רדיקלי.

הקהילה היהודית באתונה קוראת למשטרה ללכוד את הפושעים ולמצות עמם את הדין.
אתונה אנדרטה שואה אלמונים כיבוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד