י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אור ירוק: הסעות מסוכנות של ילדים בכלי רכב דו גלגליים בכל רחבי הארץ

על פי נתוני אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בעשר השנים האחרונות (2004-2013) נפגעו 109 ילדים בגילאי 0-14 בעת שנסעו באופנועים וקטנועים

אור ירוק: הסעות מסוכנות של ילדים בכלי רכב דו גלגליים בכל רחבי הארץ


לאחרונה, הועברו לעמותת אור ירוק פניות רבות מאזרחים מודאגים בהן נראים רוכבי דו גלגלי מרכיבים ילדים בצורה בלתי בטוחה. לא ברור מדוע רוכבי הדו גלגלי מסיעים כך את ילדיהם, אך מהצילומים עולה בבירור תמונת מצב מדאיגה, שעלולה להביא לאובדן חייהם של הילדים.

על פי נתוני אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בעשר השנים האחרונות (2004-2013) נפגעו 109 ילדים בגילאי 0-14 בעת שנסעו באופנועים וקטנועים, מתוכם ילד אחד נהרג. בשנת 2013 נפגעו 11 ילדים כתוצאה מנסיעה בכלי רכב דו גלגלי, אחד מהם נפצע באורח קשה.

באחת הפניות שהתקבלו בעמותת אור ירוק, נראה רוכב קטנוע מרכיב ילד, שאינו מגיע לדוושות הנוסע וכתוצאה הוא נראה מט ליפול מהקטנוע. על פי התמונה רואים בבירור כי הנסיעה נעשית בנתיבי איילון – כביש מהיר בו מהירות הנסיעה המותרת היא 90 קמ"ש.

בתמונה אחרת שהתקבלה, נראה אדם הלובש חולצת "פיקוח תנועה", מרכיב ילדה בקטנוע בצורה בלתי חוקית, כשהיא יושבת לפניו, ולא מאחוריו, ללא יכולת להחזיק בצורה בטוחה בקטנוע או ברוכב. התמונה צולמה בבני ברק.

תמונה חמורה אחרת צולמה בכביש 431, בה נראה ילד קטן נוסע מאחורי הרוכב, אך הרוכב מתוך דאגה לילד מחזיק אותו ביד אחת, ומשאיר רק יד אחת על הכידון. לא ברור כיצד יכול הרוכב לנהוג עם יד אחת בקטנוע, בו נחוץ תמרון ושיווי משקל.

עמותת אור ירוק: "הדרך למנוע את המצבים המסוכנים הללו היא באמצעות הגברת האכיפה בכבישים. על המדינה להפסיק לקצץ בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בכדי לאפשר הוספת ניידות תנועה ושוטרים, בכדי להרתיע רוכבים מלהסיע ילדים בצורה בלתי בטוחה ומסכנת חיים".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד