כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לאור האיומים והאתגרים

ביידן לעיתונאי הישראלי: אסור לרוץ עם הרפורמה

ביידן שוב מתערב בנעשה בישראל. בהתייחסות בלעדית הלילה לעיתונאי ברק רביד אמר הנשיא האמריקני שיש לעצור את חקיקת הרפורמה כי "נראה שהצעת החוק שנדונה במסגרת הרפורמה המשפטית רק מרחיבה את השסעים בישראל ולא מקטינה אותם"

ביידן לעיתונאי הישראלי: אסור לרוץ עם הרפורמה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

שעות לפני ההצבעה הסופית במליאת הכנסת של חוק צמצום עילת הסבירות, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מביע דאגה מההצבעה הצפויה ובהצהרה שמסר לעיתונאי ברק רביד מ'וואלה' הוא קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להתקדם עם החקיקה בנוסח הנוכחי שלה.

הצהרת נשיא ארה"ב מגיעה בשעה שבכנסת נמשכים הנאומים בעד ונגד החוק שצפוי להגיע להצבעה בשעות הצהריים, אם לא ייעצר בעקבות איזשהו הסכם פשרה. גם הנשיא יצחק הרצוג שחזר לעת ערב מביקור בבית הלבן, מנהל מרתון של שיחות עם הצדדים במאמץ אחרון להשיג פשרה בין הממשלה לבין האופוזיציה לגבי החקיקה בנושא מערכת המשפט ולמנוע את המשך הקרע והתרחבות סרבני המילואים.

רביד מדווח כי הנשיא ביידן אמר לו בשיחה בלעדית: "נראה שהצעת החוק שנדונה במסגרת הרפורמה המשפטית רק מרחיבה את השסעים בישראל ולא מקטינה אותם". ולכן לדבריו, "לאור היקף האיומים והאתגרים מולם נציבת ישראל, זה לא הגיוני עבור מנהיגי ישראל לרוץ קדימה עם זה. מנהיגי ישראל צריכים להתמקד בגיוס כל האנשים יחדיו לצורך השגת קונצנזוס".

ג'ו ביידן עילת הסבירות הרפורמה המשפטית ברק רביד נשיא ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד