כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המיתוס המפחיד

צוללנים פגשו דג משוט ענק שמופיע רק לפני אסונות ורעידת אדמה

דג משוט ענק נצפה מול חופי טייוואן, אשר לפי המיתוסים מוביל לרעידות אדמה. הדג הנדיר נראה פצוע עקב חשד להתקפת כריש. צוללנים צילמו את הדג משוט הענק כשהם מתארים את החורים בגופו

צוללנים פגשו דג משוט ענק שמופיע רק לפני אסונות ורעידת אדמה
אילוסטרציה צילום: מאור קינסבורסקי, פלאש 90

צוללנים צילמו רגע נדיר ביותר עם דג ענק שלדעת רבים מנבא רעידות אדמה, מול חופי טייוואן. דג המשוט הענק עם קשקשי כסף מנצנצים נצפה צף זקוף בצורה מוזרה בטאיפיי. לדג היה כמה חורים בגופו, אשר על פי ההערכה נגרמו בעת בריחה מהתקפת כריש.

צוללן אחד הושיט את ידו כדי ללטף את דג המשוט - המכונה בפי העם 'דג רעידת אדמה' - שנרתע כשנגעו בו. הדג - חיה נמדד באורך של לפחות 8 רגל ובעלת עיניים עגולות בולטות.

מדריך הצלילה וואנג צ'נג-רו, שצילם את המפגש, אמר: "צללתי עם הקבוצה ומיד זיהינו את דג רעידת האדמה. זה היה מפגש מאוד מיוחד, מכיוון שמעולם לא ראיתי כזה בחיים האמיתיים".

מכיוון שהם משגשגים בעומקים גדולים, מעטים מהם יכולים לשרוד במשיכה למים רדודים שבהם הזרמים סוערים יותר. דג משוט באורך 20 רגל נדגה מהאוקיינוס ​​מול חופי צ'ילה ביולי 2022, מה שעורר חשש מרעידת אדמה מתקרבת שלמרבה המזל לא התרחשה.

"היו חורים בגוף של דג המשוט שכנראה הגיעו מהתקפת כריש. אני מקווה שזה לא מבשר רעות". אורכו של דג כזה יכול לגדול עד 17 מטר והיו דיווחים לא מאומתים על דגים ארוכים יותר.

ישנו מיתוס שדגי משוט נראים לפני אסונות טבע קרובים, הם מופיעים לפני צונאמי או רעידות אדמה. אך יש לציין כי הקשר לא הוכח מדעית. נדיר מאוד לראות אותם בטבע מכיוון שהם שוחים בדרך כלל בעומק של 650 עד 3,300 רגל (עד עומק של קילומטר) אבל הם שוחים מדי פעם קרוב לאזור בו צוללים אנשים שמיומנים בצלילה שם ניתן לראות אותם.

 

רעידות אדמה צונאמי טייוואן דג ענק צלילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד