כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
קייב ומוסקבה מחליפות האשמות

בלינקן: אוקראינה שחררה מחצית מהאדמות שנכבשו על ידי רוסיה

קייב ומוסקבה מחליפות האשמות לגבי הפצצת מבנה היסטורי באודסה. שר החוץ בלינקן אמר כי אוקראינה שחררה מחצית מהאדמות שנכבשו על ידי רוסיה

בלינקן: אוקראינה שחררה מחצית מהאדמות שנכבשו על ידי רוסיה
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

אוקראינה ורוסיה החליפו האשמות באחריות להפצצת כנסייה היסטורית בעיר אודסה, בדרום מערב אוקראינה, שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן אמר כי אוקראינה החזירה לעצמה 50% מהאדמות שרוסיה שלטה בהן מאז תחילת המלחמה.

דובר פיקוד המבצעים הדרומי של צבא אוקראינה, ולדיסלב נזרוב, אמר כי שני בני אדם נהרגו ויותר מ-20 נוספים נפצעו בהפצצה רוסית שפקדה את העיר אודסה אתמול.

הממשל הצבאי של אודסה דיווח כי המבנה נפגע קשות. המבנה ההיסטורי שניזוק הוא הגדול ביותר באודסה וממוקם במרכז העיר ההיסטורי ונחשב אתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

משרד ההגנה של אוקראינה מסר כי המבנה "הושמד פעמיים", פעם אחת על ידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושוב על ידי מנהיג ברית המועצות לשעבר ג'וזף סטלין.

הקתדרלה, שראשיתה במאה ה-19, נהרסה בעבר ב-1936 כחלק ממסעות פרסום אנטי-דתיים שפתח סטאלין, ונבנתה מחדש רק כשאוקראינה קיבלה את עצמאותה ממוסקבה ב-1991.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי התחייב להגיב להתקפת הטרור הרוסית על אודסה, ומיכאיל פודוליאק, יועצו של נשיא אוקראינה, אמר כי רוסיה "מבצעת בכוונה התקפות טרור על המרכזים ההיסטוריים של ערים בדרום".

מנגד, משרד ההגנה הרוסי מסר כי ביצע תקיפות באזור אודסה, אך הכחיש כי תקף את הקתדרלה, ואמר כי מה שפגע בבניין הוא ככל הנראה טיל נ"מ אוקראיני. המשרד הוסיף בהודעה נפרדת כי הדיווחים האוקראינים על תקיפה רוסית בקתדרלה היו שקריים, וכי המטרות באודסה אותרו ב"מרחק בטוח" ממתחם הקתדרלה.

מלחמת אוקראינה רוסיה אודסה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד